BBC duikt in social networking
De moeder der publieke omroepen gaat zich storten op het virtuele en sociale netwerken. Vooral de populaire merken als Top Gear lenen zich voor dit fenomeen, aldus een woordvoerster. De BBC spiegelt zich aan bijvoorbeeld MySpace en wil dan ook verschillende vormen van content, zoals commentaren en videos, uitwisselbaar maken voor de gebruikers.
De community moet ergens in 2007 het levenslicht gaan zien en richt zich in eerste instantie op mensen die al een gevoel hebben met de BBC, zoals kijkers van de populaire autoshow en BBC Good Food.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaEen opvallende statement werd ook opgetekend: "Het tienergedeelte van deze trend mag dan haar limieten bereiken, maar misschien kunnen wij andere doelgroepen in deze virtuele wereld betrekken," aldus BBC Worldwide.
Ik was mij niet bewust van de bereikte (of in zicht zijnde) grenzen aan het social networking onder tieners, maar ik laat mij graag verlichten. Wel erg sterk is het feit dat de BBC ook nadrukkelijk aangeeft achter de ontwikkelingen aan te lopen, maar toch graag mee wil spelen. Gelet op de kwaliteit die de BBC ongeveer standaard op de mat legt, kan ik niet wachten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid