Overslaan en naar de inhoud gaan

Een zoekmachine kiosk in de supermarkt?

Ik liep gisteren in de supermarkt en ben ongeveer een half uur bezig geweest om een paar boodschappen te vinden. Ik vroeg mijzelf al…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In eerste instantie dacht ik dat de supermarkten niet zouden willen dat mensen zich sneller door de winkel kunnen begeven omdat er veel belang wordt gehecht aan up-selling en cross-selling. Maar de meeste up en cross sell producten waar je naar op zoek bent worden aangeboden in hetzelfde gangpad of bij de kassa. Twee plaatsen die je sowieso zult moeten bezoeken.

related partner content for mobile comes here

Ondanks het kleine nadeel van het verliezen van een paar "upsells door het toevallig langslopen" is er een groot voordeel voor de supermarkt om mij een meer "Google-achtige" winkelbeleving te bieden. Elke keer wanneer iemand naar bepaalde producten zoekt dan worden deze zoektermen opgeslagen in de database. Deze database kan de supermarkt analyseren om de winkel indeling en de voorraad te verbeteren.

De kosten van dit systeem kunnen waarschijnlijk in zijn geheel verhaald worden op adverteerders die kunnen bieden op de zoektermen. U zoekt bier? Wilt u een kortingsbon van 10% op een krat Heineken, direct uit te printen bij deze kiosk?

Misschien is iemand hier allang mee bezig, anders wordt het hoogtijd dat dit gebeurt. Volksstammen verwarde mannen die verdwaald rondlopen in een supermarkt zullen u dankbaar zijn.

Als we het toch over gemakkelijk winkelen hebben waarom geen "drive through" supermarkt. Online op de zaak de boodschappenlijst invullen en langs de snelweg de boodschappen tassen zo in mijn achterbak (laten) zetten. Afrekenen bij het loket en ik ben weer weg! Of draai ik nu door?

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in