Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing met Hyves etc.

Vroeg of laat, en eerder vroeg dan laat, gaan de sociale netten een grote waarde voor marketing betekenen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar hoe?

related partner content for mobile comes here

Vooral door voorzichtig om te springen met de Myspaces van deze wereld, zo beseft ook News Corp. netjes om te gaan met MySpace. Nu komt instituut Wharton met een mooie voorzet welke betekenis de netwerken gaan hebben voor marketing.

Met een en de online geven Shawndra Hill, Wharton professor in operations and information management en haar collega's weer welke rol de sociale netten gaan spelen.

We leren vooral hoe ontzettend moeilijk het zal worden om daar goed mee om te gaan als marketeer. Meer en meer zullen mond-tot-mond reclame en (dus) de werkelijke waarde van producten en diensten bepalend zijn.

Een praktijkstudie toonde aan dat het effect van deze mond-tot-mond reclame drie tot vijf keer zo krachtig was als het effect van de beste inspanning van de marketingafdeling van bedrijven.

Kun je die marketingafdelingen dan opheffen? Nee, maar ik zie wel een verandering optreden van vaardigheden voor marketing. Nu nog wordt marketing voor een deel bevolkt voor personen die vaardig zijn in gladde praat: ook een verdienste hoor.

Maar meer en meer zullen marketeers vooral sociaal vaardig moeten zijn en goed met mensen moeten kunnen omgaan. En vanuit sommige studies zal misschien meer invloed komen, zoals antropologie.

Of zal het zo'n vaart niet lopen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in