Marketing met Hyves etc.


Maar hoe?
Vooral door voorzichtig om te springen met de Myspaces van deze wereld, zo beseft ook News Corp.die belooft netjes om te gaan met MySpace. Nu komt instituut Wharton met een mooie voorzet welke betekenis de netwerken gaan hebben voor marketing.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMet een persbericht en de volledige uitgave online geven Shawndra Hill, Wharton professor in operations and information management en haar collega's weer welke rol de sociale netten gaan spelen.
We leren vooral hoe ontzettend moeilijk het zal worden om daar goed mee om te gaan als marketeer. Meer en meer zullen mond-tot-mond reclame en (dus) de werkelijke waarde van producten en diensten bepalend zijn.
Een praktijkstudie toonde aan dat het effect van deze mond-tot-mond reclame drie tot vijf keer zo krachtig was als het effect van de beste inspanning van de marketingafdeling van bedrijven.
Kun je die marketingafdelingen dan opheffen? Nee, maar ik zie wel een verandering optreden van vaardigheden voor marketing. Nu nog wordt marketing voor een deel bevolkt voor personen die vaardig zijn in gladde praat: ook een verdienste hoor.
Maar meer en meer zullen marketeers vooral sociaal vaardig moeten zijn en goed met mensen moeten kunnen omgaan. En vanuit sommige studies zal misschien meer invloed komen, zoals antropologie.
Of zal het zo'n vaart niet lopen?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid