Wachtwoordencampagne voor jongeren
Digibewust, een publiekprivaat samenwerkingsverband onder ECP.nl, start samen met MTV Networks, stichting Mijn Kind Online, MSN, Ilse Media, Habbohotel en Kennisnet een landelijke campagne om jongeren bewust te maken van het feit dat zij veilig moeten omgaan met wachtwoorden voor e-mail en internet.
Want in de praktijk gaan jongeren nog onzorgvuldig om met geheimhouding van hun wachtwoord en kiezen lang niet altijd een veilig wachtwoord, aldus Digibewust.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuZo blijkt uit diverse onderzoeken van het platform dat jongeren gemakkelijk wachtwoorden uitwisselen aan vrienden. En dan kan zo'n wachtwoord makkelijk in de verkeerde handen vallen. Ook is het lastig om een goed en veilig wachtwoord te verzinnen, waardoor accounts makkelijk te hacken zijn.
Door televisiecommercials (onder andere op TMF), een website en een Boomerangkaartenactie op middelbare scholen en in bibliotheken, krijgen jongeren tips bij het verzinnen van een goed en veilig wachtwoord.
Bijvoorbeeld: verzin een goed te onthouden onzin-zin waar van de eerste letters van de woorden samen het wachtwoord vormen.
Daarnaast is de boodschap dat jongeren hun wachtwoord voor zichzelf moeten houden, omdat de consequenties van het weggeven van je wachtwoord wel eens schadelijk zouden kunnen zijn.
De actie duurt ongeveer 4 weken. De commercials zijn ook te downloaden via www.digibewust.nl/Wachtwoordencampagne.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid