Overslaan en naar de inhoud gaan

Wachtwoordencampagne voor jongeren

Digibewust, een publiekprivaat samenwerkingsverband onder ECP.nl, start samen met MTV Networks, stichting Mijn Kind Online, MSN, Ilse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

, een publiekprivaat samenwerkingsverband onder , start samen met MTV Networks, stichting Mijn Kind Online, MSN, Ilse Media, Habbohotel en Kennisnet een landelijke om jongeren bewust te maken van het feit dat zij veilig moeten omgaan met wachtwoorden voor e-mail en internet.

related partner content for mobile comes here

Want in de praktijk gaan jongeren nog onzorgvuldig om met geheimhouding van hun wachtwoord en kiezen lang niet altijd een veilig wachtwoord, aldus Digibewust.

Zo blijkt uit diverse onderzoeken van het platform dat jongeren gemakkelijk wachtwoorden uitwisselen aan vrienden. En dan kan zo'n wachtwoord makkelijk in de verkeerde handen vallen. Ook is het lastig om een goed en veilig wachtwoord te verzinnen, waardoor accounts makkelijk te hacken zijn.

Door televisiecommercials (onder andere op TMF), een website en een Boomerangkaartenactie op middelbare scholen en in bibliotheken, krijgen jongeren tips bij het verzinnen van een goed en veilig wachtwoord.

Bijvoorbeeld: verzin een goed te onthouden onzin-zin waar van de eerste letters van de woorden samen het wachtwoord vormen.

Daarnaast is de boodschap dat jongeren hun wachtwoord voor zichzelf moeten houden, omdat de consequenties van het weggeven van je wachtwoord wel eens schadelijk zouden kunnen zijn.

De actie duurt ongeveer 4 weken. De commercials zijn ook te downloaden via .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in