P&G en Libelle vrouwen in gemeenschappen
Libelle begint vaart te maken met het web als onderdeel van de verjongingskuur. Met Endemol in televisie op het web, bepaald geen goedkope investering, en een boekenclub met handel via Bruna. Ook bij Procter & Gamble zijn vrouwen het doelwit van sites, vooral gericht op marktonderzoek.
De details van de plannen van Libelle heb ik gisteren opgetekend. Daar is niet veel aan toe te voegen nu, zei het dat de handel in boeken via Bruna verloopt, althans voor de titels die Libelle niet zelf uitgeeft.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaWall Street Journal maakte melding van de komst van Capessa van P&G. Dat is een onderdeel van de gezondheidssite van Yahoo. Capassa is online. (En ja hoor, direct licht groot op het ergste clichéwoord van 2006: 'Passion'. Waar is m'n teiltje? Zullen we afspreken het word 'passie' niet meer te gebruiken in zakelijke schrijfsels? Ga je vrouw (m/v) heftig zoenen, zou ik zeggen.)
Serieus weer even: Capessa draagt geen P&G-reclame. Louter staat onderaan een regeltje dat de site van P&G is. Het gaat de levensmiddelenmarketeer om marktonderzoek: leren wat er speelt onder vrouwen. Vooral problemen, geloof ik, als je Capessa en andere forums mag geloven. Alhoewel, ook vorlijk dik zijn of buikdansen als remedie, het begint ergens op te lijken. ;-)
Het tweede initiatief van P&G is de 'The People's Choice Community'. Deze site speelt rond de uitreiking van de prijzen van fans aan beroemdheden, en gaat officieel morgen van start als de jaarlijkse uitreiking op tv komt bij CBS. Rond deze Televiezierring-achtige uitreiking gaat P&G proberen het volk te verzamelen om er marketing mee te bedrijven. Een uur geleden kwam er een persbericht. Daarin staat dat de eerste uitreiking in 1973 werd gedaan, en al op naam stond van P&G Productions.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid