Overslaan en naar de inhoud gaan

Hybride marketing: de SUV net even anders

Toen Lexus en Toyota met hun Hybride SUV kwamen begon er bij mij al iets te kriebelen van binnen maar nu ik afgelopen weekend een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toen en met hun Hybride SUV kwamen begon er bij mij al iets te kriebelen van binnen maar nu ik afgelopen weekend een aankondiging zag van de , een 45 KM SUV, werd het me even teveel.

Vervolgens stelde ik mezelf de vraag of we als mensheid nu blij moeten zijn met dit soort producten?
In eerste instantie kwam ik daar niet helemaal uit want er is voor dit soort producten enerzijds veel te zeggen. Ze zorgen er, in het geval van de Hybride SUV bijvoorbeeld, immers toch voor dat er uiteindelijk minder vervuiling optreedt. Vandaar dat de overheid de aanschaf van dit soort auto's ook stimuleert door korting te geven op de BPM.

De 45 KM SUV zorgt er op zijn beurt voor dat meer mensen de auto van hun 'dromen' kunnen rijden en tot op hoge leeftijd mobiel kunnen blijven.
Bovendien zijn het allebei geheel eigentijdse voorbeelden van 'niche marketing'.In die zin ben ik absoluut enthousiast over deze twee auto's. Tenslotte weet ik uit eigen ervaring hoe moeilijk het is om de boodschap 'leef milieubewust' over te brengen als je geen heet.

Maar anderzijds vraag ik me af of er, in het geval van de Hybride SUV, niet ook sprake is van het simpelweg afkopen van een schuldgevoel. Dat zou dan ook gelden voor het initiatief
waarbij je bomen plant ter compensatie voor de luchtvervuiling die je zelf met je vliegreis veroorzaakt. Maar ook dat is misschien uiteindelijk wel beter dan gewoon maar vliegen en er niet eens over nadenken.

Ik heb geen idee van de verkoopcijfers van de Toyota en de Lexus of van de verwachte verkoopcijfers van de Aixiam Crossline maar die zullen ongetwijfeld aantonen of dit soort auto's een commercieel succes zijn. En in de tussentijd ben ik dan toch maar blij met deze producten, net zoals ik ook blij ben met de vlees- 'look alikes' als de vegetarische rookworst en hamburger. Omdat die er hoogstwaarschijnlijk ook toe bijdragen dat meer mensen af en toe minder 'echt' vlees eten want alle kleine beetjes helpen nietwaar?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in