Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenpeace mag door met 'Denk Vooruit'-campagne

Greenpeace mag gewoon doorgaan met de 'Denk Vooruit'-campagne, een persiflage op de gelijknamige campagne van het ministerie van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft de rechtbank in Amsterdam bepaald. Het ministerie had in kort geding geëist dat de rechtbank een einde zou maken aan de actie van Greenpeace. Sinds eind september probeert de overheid burgers via reclamespotjes bewust te maken van allerlei rampscenario's. Daarnaast is het de bedoeling dat burgers vooruit leren denken en anticiperen op toekomstige rampen.

related partner content for mobile comes here

Zo wordt in een tv-spotje een rivier getoond met daarboven een spandoek met de tekst 'deze rivier overstroomt op 12 januari', gevolgd door een spandoek aan een gebouw met de tekst 'Dit winkelcentrum sluit op 19 december wegens een gifwolk'.

Greenpeace begon een eigen campagne, eveneens met een oproep om vooruit te denken. Als er geen kerncentrale wordt gebouwd in Nederland kan deze ook geen kernramp veroorzaken door een ongeluk of aanslag, redeneerde Greenpeace. De rechtbank zag geen kwaad in de alternatieve boodschap van de milieuorganisatie (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in