Greenpeace mag door met 'Denk Vooruit'-campagne
Dat heeft de rechtbank in Amsterdam bepaald. Het ministerie had in kort geding geëist dat de rechtbank een einde zou maken aan de actie van Greenpeace. Sinds eind september probeert de overheid burgers via reclamespotjes bewust te maken van allerlei rampscenario's. Daarnaast is het de bedoeling dat burgers vooruit leren denken en anticiperen op toekomstige rampen.
Zo wordt in een tv-spotje een rivier getoond met daarboven een spandoek met de tekst 'deze rivier overstroomt op 12 januari', gevolgd door een spandoek aan een gebouw met de tekst 'Dit winkelcentrum sluit op 19 december wegens een gifwolk'.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaGreenpeace begon een eigen campagne, eveneens met een oproep om vooruit te denken. Als er geen kerncentrale wordt gebouwd in Nederland kan deze ook geen kernramp veroorzaken door een ongeluk of aanslag, redeneerde Greenpeace. De rechtbank zag geen kwaad in de alternatieve boodschap van de milieuorganisatie (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid