Overslaan en naar de inhoud gaan

Betaald bloggen onder vuur

Het betalen van bloggers voor publiciteit, zoals positieve reviews, heeft in de VS wat stof doen opwaaien. In oktober diende Commercial…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het betalen van bloggers voor publiciteit, zoals positieve reviews, heeft in de VS wat stof doen opwaaien. In oktober diende , een consumentenorganisatie, een in bij de Federal Trade Commission (FTC) met daarin het verzoek de handel en wandel van een aantal bedrijven die zich bezig houden met deze ?in hun ogen misleidende- vorm van "buzz marketing" te onderzoeken.

related partner content for mobile comes here

In de officiële wijst de FTC regulering van deze vorm van marketing af, maar houdt wel de mogelijkheid open om individuele gevallen te onderzoeken. Blogs die hun bloggers betalen voor hun posts, zoals en hebben hierop hun voorwaarden aangepast en hierin opgenomen dat gesponsorde blog uitingen als zodanig herkenbaar moeten zijn.

In Nederland leeft deze discussie nog niet of nauwelijks, maar het is niet onwaarschijnlijk dat een of hier een rol kunnen gaan spelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in