Maken marketeers Second Life van hype tot realiteit?
Dat lijkt me nu een beetje aan de hand, als je alles volgt.
Nadat ik vorige week eens ging kijken wat Big Brother behelsde en vaststelde dat er geen 2,3 miljoen, maar slechts 15.000 inwoners actief waren in Second Life op een bepaald tijdstip, prikten Adfoblog en een discussie op Marketingfacts de ballon voorgoed door. Of niet?
Want nu is het best aardig om te zien, of er een 'push' mogelijk is, zodat Second Life alsnog een succes wordt.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDus kunnen nu juist marketeers de ballon weer helpen opblazen. Want de omgeving is aardig en de software werd deze week 'open source' zodat ontwikkelaars naar hartelust kunnen gaan bouwen.
Kunnen marketeers hun virtuele winkelcentra zo aantrekkelijk maken dat er wel veel te halen valt en het alsnog druk zal worden?
Immers, ook het grote Amerikaanse warenhuis Sears maakt haar entree op Second Life, aan de hand van IBM.
Er is een heus 'department store' verrezen, zoviel zojuist in het (nog steeds rustige) Second Life te zien. Sears wil klanten service gaan aanbieden in 3D.
Zo kun je er, naar men beweert, er je garage in opruimen met behulp van opbergmateriaal; dat je direct bij Sears bestelt.
Of moeten ze dat op het web aanbieden?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid