Overslaan en naar de inhoud gaan

Maken marketeers Second Life van hype tot realiteit?

De keizer en de kleren: straks hebben een hoop marketeers een Second Life-activiteit in gang gezet zonder dat ze zelf wisten wat het was.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat lijkt me nu een beetje aan de hand, als je alles volgt.
Nadat ik vorige week eens ging kijken behelsde en vaststelde dat er geen 2,3 miljoen, maar slechts 15.000 inwoners actief waren in Second Life op een bepaald tijdstip, prikten en een de ballon voorgoed door. Of niet?

related partner content for mobile comes here

Want nu is het best aardig om te zien, of er een 'push' mogelijk is, zodat alsnog een succes wordt.

Dus kunnen nu juist marketeers de ballon weer helpen opblazen. Want de omgeving is aardig en de software werd deze week 'open source' zodat ontwikkelaars naar hartelust kunnen gaan bouwen.

Kunnen marketeers hun virtuele winkelcentra zo aantrekkelijk maken dat er wel veel te halen valt en het alsnog druk zal worden?

Immers, ook het grote Amerikaanse warenhuis Sears op Second Life, aan de hand van IBM.
Er is een heus 'department store' verrezen, zoviel zojuist in het (nog steeds rustige) Second Life te zien. Sears wil klanten service gaan aanbieden in 3D.

Zo kun je er, naar men beweert, er je garage in opruimen met behulp van opbergmateriaal; dat je direct bij bestelt.

Of moeten ze dat op het web aanbieden?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in