Overslaan en naar de inhoud gaan

40 jaar reclame op TV

Terwijl we overal discussiëren over 'de toekomst van de 30-seconde commercial', viert de Ster vandaag haar 40ste verjaardag. Al weer 40…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het kwaliteitsprogramma staat donderdag (Nederland 2, 21.25u) in het teken van . Op de site ook vast een voorproefje met over de geschiedenis van reclame. Inclusief historische commercials en interessante links.

related partner content for mobile comes here

Kijken dus naar Andere Tijden aanstaande donderdag. Of de herhaling op dinsdagmiddag. Of kijk gewoon online later deze week. En daarna weer (hieronder?) door discussiëren over het feit of er over 40 jaar weer zo'n programma zal zijn met 40 nieuwe jaren geschiedenis van reclame op TV.

De staat nu overigens nog in het teken van de Gouden Loekie, geen woord over dit mooie jubileum. Je zou toch denken dat juist nu ook de Ster wat meer bij de tijd zou zijn...

Ik denk overigens dat 'de spot' nog lang niet dood is. Sterker nog, de commercial is populairder dan ooit. Had jij het geloofd als ik je 15 jaar geleden had gezegd dat tienduizenden mensen via een programma op hun computer vrijwillig jouw commercial gaan bekijken? Vraag maar eens aan de marketingmanager van de Sony Bravia hoe hij er over denkt. Natuurlijk verandert er het een en ander door YouTube, Web 2.0, de Tivo, DVR en andere ontwikkelingen, maar ik wil best een euro krijgen voor elke 30-seconde commercial die in 2010 nog op TV komt... Wat jij?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in