Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips herziet mediastrategie

Om zijn motto 'Sense and Simplicity' op een efficiëntere manier bij de consument te krijgen, herziet Philips dit jaar zijn mediastrategie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De media waar het bedrijf tot voor kort in adverteerde, worden allemaal ter discussie gesteld.

related partner content for mobile comes here

'De bestaande manier van werken voldoet niet meer', stelt de Belg Geert van Kuyck, head of global marketing management in het Belgische dagblad . 'Bovendien is het veel te duur en niet rendabel om nog op alle mediakanalen aanwezig te zijn.'

Sinds 2001 is het mediabureau Carat verantwoordelijk voor de mediastrategie van Philips, maar het contract tussen beide partijen is opgezegd. Intussen loopt er een mediapitch.

De elektronicagigant spendeert dit jaar 100 miljoen euro extra aan de Sense and Simplicity-campagne en wil vanaf 1 april met zijn nieuwe mediastrategie naar buiten treden.

'Het is overduidelijk dat de manier waarop consumenten met media omgaan drastisch veranderd is', stelt Van Kuyck, 'maar de mediaorganisaties spelen niet kort genoeg op de bal. Niet dat we de radio, de televisie en de printmedia willen afschrijven als communicatiekanalen, maar er moet toch op een andere manier mee omgegaan worden.'

De topman doelt daarmee onder meer op een aantal ideeën die eerder al werden uitgetest in de VS. Philips
meer dan 1,5 miljoen euro om als enige het populaire CBS-magazine '60 Minutes' te sponsoren. Het concern gaf de vrijgekomen tijd terug aan de programmamakers, om met langere items te kunnen komen.

'Met NBC Nightly News hebben we dat kunstje nog eens overgedaan', aldus Van Kuyck. 'Door ook op deze manier het leven van de consumenten te vergemakkelijken, creëer je een enorme goodwill ten opzichte van je merk.'

Van Kuyck laat nog niet in zijn kaarten kijken over de nieuwe weg die Philips wil inslaan, 'maar het staat vast dat we ons op een meer persoonlijke en kwaliteitsvolle manier tot de doelgroep willen richten. Dat de nieuwe media daarbij een veel grotere rol zullen spelen, ligt voor de hand.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in