Wil de echte beïnvloeder nu opstaan?


Er wordt veel gesproken en geschreven over de de zogenaamde 'influencers' in de blogosphere ofwel over belangrijke beïnvloeders. En het zal niemand verbazen dat deze beinvloeders een aantal karaktereigenschappen delen. Althans volgens een artikel op Marketing Profs (via Logic + Emotion)
Zo zijn beïnvloeders zijn onder meer:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
- Natuurlijke 'leiders'
- Geëngageerd
- Optimistisch
- Idealistisch
- Leergierig
- Gehecht aan hun vrijheid
- Ondernemend of ondernemer
Beiïnvloeders hebben een brede belangstelling en laten zich inspireren door alles wat ze om zich heen zien, lezen en horen. Zo doen ze nieuwe inzichten op en ze beschouwen het als een uitdaging om de daaruit voortkomende ideeën in goede banen te leiden.
Beïnvloeders komen vaak uit de praktjk, het zijn gebruikers, ontwikkelaars, journalisten, marketeers.
Maar de kern van de zaak ligt wat mij betreft hierin: Beïnvloeders houden van mensen en delen hun kennis en ervaring graag met andere mensen. Dat is hun kracht want zij kunnen ertoe bijdragen dat een product of dienst geadopteerd wordt idoor de markt. De kunst is dan ook om hun aandacht te trekken, ze te betrekken bij wat je doet en ze voor je te winnen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid