
Hoe werkt het systeem: Consumenten met een ‘betaalmobiel’ kunnen hun boodschappen simpel laten ‘lezen’ met behulp van een scanner, die communiceert met een microchip in de telefoon. Even de aankoop verifieren met een betaalknop op de telefoon, en de aankoop is een feit.
Het platform maakt verschillende soorten betalingen mogelijk: betalen in de winkel, op afstand, direct tussen personen, mobiele coupons en andere vormen van direct marketing. Consumenten kunnen op hun mobiel ook hun bankrekeningen en bij- en afschrijvingen bekijken. IBM heeft meegeholpen aan de ontwikkeling van het betaalsysteem.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROSSenior Communicatieadviseur
Nederlands Jeugdinstituut(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAndere creditcardmaatschappijen zijn druk aan het testen. Zo startte in oktober 2006 de Japanse creditcardmaatschappij JCB een proef met mobiel betalen in Europa, in samenwerking met (ook) Nokia en telecomoperator KPN. 100 consumenten die in het bezit zijn van een JCB-kaart, kunnen in zeven winkels mobiele aankopen doen.Andere tests worden gehouden in Duitsland en Finland. Daar kunnen consumenten met hun mobiel een kaartje voor de trein of bus kopen.
Bron: Reuters
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee