Overslaan en naar de inhoud gaan

NRC.Next stopt met Pluk

NRC.Next is gestopt met het vermelden van Pluk-codes bij berichten. Lezers bleken niet enthousiast.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Pluk-code onderaan het artikel verving als het ware de url die linkte naar de online versie van het bericht. De korte code kon ge-sms’t worden, waarna lezers op hun eigen Pluk-pagina de url konden terugvinden, om vervolgens door te linken naar het NRC.Next-artikel.

related partner content for mobile comes here

Maar de lezers blijken het nogal omslachtig te vinden. Van de dienst wordt weinig gebruikt gemaakt. Op de blog van NRC.Next is te lezen: ‘De meeste codes werden door minder dan tien mensen gebruikt. Een uitschieter naar boven was een lijst met schone auto’s: 54 keer geplukt. En daar staan codes tegenover die helemaal door niemand werden geplukt. Is dat het extra werk en al die blauwe lettertjes in de krant waard?’

Pluk, voor 51 procent eigendom van KPN, blijft overigens wel gewoon bestaan, als toevoeging bij een outdoorreclame bijvoorbeeld.

Bron: AdfoResult

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in