NRC.Next stopt met Pluk


De Pluk-code onderaan het artikel verving als het ware de url die linkte naar de online versie van het bericht. De korte code kon ge-sms’t worden, waarna lezers op hun eigen Pluk-pagina de url konden terugvinden, om vervolgens door te linken naar het NRC.Next-artikel.
Maar de lezers blijken het nogal omslachtig te vinden. Van de dienst wordt weinig gebruikt gemaakt. Op de blog van NRC.Next is te lezen: ‘De meeste codes werden door minder dan tien mensen gebruikt. Een uitschieter naar boven was een lijst met schone auto’s: 54 keer geplukt. En daar staan codes tegenover die helemaal door niemand werden geplukt. Is dat het extra werk en al die blauwe lettertjes in de krant waard?’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPluk, voor 51 procent eigendom van KPN, blijft overigens wel gewoon bestaan, als toevoeging bij een outdoorreclame bijvoorbeeld.
Bron: AdfoResult
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid