Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders kijken 2 minuten per dag meer televisie?

Nederlanders hebben in 2006 per dag gemiddeld twee minuten langer televisie gekeken dan in 2005. Dit concludeert de Stichting KijkOnderzoek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlanders hebben in 2006 per dag gemiddeld twee minuten langer televisie gekeken dan in 2005. Dit concludeert de (SKO) naar aanleiding van een (pdf).

related partner content for mobile comes here

Televisiekijkers van zes jaar en ouder besteedden gemiddeld 197 minuten per dag voor de beeldbuis.
Volgens Stichting Kijkonderzoek is de televisiekijktijd sinds 2000 gestegen van 162 naar 195 minuten per dag. Omgerekend naar uren per week: een stijging van 19,0 naar 22,8 uur per week. En in 2006 zijn daar dus twee minuten, veertien per week, bijgekomen.

Een opmerkelijke conclusie in deze tijden waar televisie steeds meer concurrentie ondervindt van andere zaken zoals internet.

Het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) kwam in oktober in zijn publicatie juist tot de conclusie dat Nederlanders minder televisie waren gaan kijken. Tussen 2000 en 2005 daalde het televisiekijken per week met anderhalf uur tot 10,8 uur, concludeerde SCP toen.

Ondanks dat in het onderzoek van SCP in oktober het jaar 2006 niet is meegenomen, spreken deze cijfers elkaar dus tegen. Een van de mogelijke oorzaken kan verschil in meting zijn. SCP meet in zijn onderzoek de , en niet de tijd dat de tv aanstaat.

Wellicht is het onderzoek van SKO dus een beetje gekleurd? Voor eigen gewin? En als het onderzoek wel serieus te nemen is, wat zeggen die twee minuten per dag eigenlijk?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in