Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetconsumptie steeg 24 procent in 2006

Nederlanders surften in 2006 ruim 80 miljoen uur per week. Daarmee is de internetconsumptie ten opzichte van 2005 met 24 procent gestegen.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De cijfers zijn afkomstig uit het Establishment Survey van de stichting. De stijging wordt volgens de STIR veroorzaakt door een groeiend aantal surfers én het toegenomen aantal uren dat men wekelijks op internet besteedt. Internet is hiermee in 2006 het snelst gestegen medium in consumptie.

related partner content for mobile comes here

Het totaal aantal surfers (13+) nam in 2006 met 10 procent toe tot 10,3 miljoen. In 2005 telde STIR nog 9,4 miljoen surfers. De gemiddelde surftijd per week steeg van 6,9 uur naar 7,8 uur per week (+13 procent). Per week werd in 2005 bijna 65 miljoen uur gesurft. In 2006 is dat opgelopen tot ruim 80 miljoen uur, een toe-name van 24 procent.

De grootste groei in surftijd is te zien in de groep 50+. Hier ging de wekelijkse surftijd van 2,1 uur naar 3,1 uur, een stijging van 48 procent. De groep 35-49 jaar ging van 4,9 naar 6,0 uur per week gemiddeld, terwijl de 13-34 jarigen nog altijd de meeste surfuren maken: 9,3 uur per week in 2006 (2005: 8,3).

De Stichting Internet Reclame (STIR) onderzoekt in het Establishment Survey ook de tijd die men besteedt aan andere mediumtypen. Internet steeg met bijna 2 procent-punt naar ruim 11 procent. In totaal nam de bestede mediatijd toe van 50,5 uur per week naar 52 uur. Radio daalt ligt, maar heeft met 43 procent nog steeds het grootste aandeel. Televisie leverde 1,7 procent aandeel in en kwam uit op iets meer dan 36 pro-cent.

De cijfers zijn afkomstig uit het STIR Establishment Survey. Dat is het onderzoek dat STIR elke zes maan-den laat uitvoeren om het panel voor online bereiksmetingen van STIR te ijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in