iArrogantie


Het is volkomen begrijpelijk dat Apple haar intellectuele eigendom probeert te beschermen. Je mag ook niet anders verwachten van een bedrijf dat constant met grondbrekende innovaties bezig is en hier aan het eind van de dag op wordt afgerekend. Maar Apple kan deze houding beter niet te agressief overnemen in de wondere wereld van weblogs. Hiermee kunnen ze de deksel hard op hun neus krijgen.
Weblogs (en steeds vaker het internet) hangen samen van dialogen. Maar wanneer er als reactie op een dialoog een rechtzaak wordt aangespannen raken de mensen die gewoon willen praten over ideeën en innovaties geïrriteerd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWanneer een dialoog gaat over gevoelige informatie dan is het beleefd dit op een normale manier te melden en vriendelijke te vragen het te verwijderen. Als het gaat om concurrentiegevoelige informatie dan is het verstandig net even wat vriendelijker te zijn. Als je meteen je bloedhonden erop afstuurt dan is de reactie waar Apple nu mee te maken heeft te verwachten. Zie het artikel 'Apple Bullies Bloggers Again' op Techcrunch.
Apple zet met deze houding een hoop op het spel. Alles loopt voor ze op rolletjes. De aandelen staan hoger dan ooit, de ene innovatie volgt de andere en er is sprake van dominantie belangrijke marktsegmenten. Het iProduct is als het ware al verkocht voordat het überhaupt verschenen is.
Gevolg: arrogantie. Iedereen is gek op een winnaar. Echter, van arrogante winnaars worden snel verliezers gemaakt. En dan te bedenken dat het allemaal begint met het pesten van bloggers. Apple, denk eens na!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid