Overslaan en naar de inhoud gaan

iArrogantie

Bloggers geven graag hun mening, maar hebben nog liever het laatste woord. Veel bedrijven - en in het bijzonder de advocaten van deze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is volkomen begrijpelijk dat Apple haar intellectuele eigendom probeert te beschermen. Je mag ook niet anders verwachten van een bedrijf dat constant met grondbrekende innovaties bezig is en hier aan het eind van de dag op wordt afgerekend. Maar Apple kan deze houding beter niet te agressief overnemen in de wondere wereld van weblogs. Hiermee kunnen ze de deksel hard op hun neus krijgen.

related partner content for mobile comes here

Weblogs (en steeds vaker het internet) hangen samen van dialogen. Maar wanneer er als reactie op een dialoog een rechtzaak wordt aangespannen raken de mensen die gewoon willen praten over ideeën en innovaties geïrriteerd.

Wanneer een dialoog gaat over gevoelige informatie dan is het beleefd dit op een normale manier te melden en vriendelijke te vragen het te verwijderen. Als het gaat om concurrentiegevoelige informatie dan is het verstandig net even wat vriendelijker te zijn. Als je meteen je bloedhonden erop afstuurt dan is de reactie waar Apple nu mee te maken heeft te verwachten. Zie het artikel '' op .

Apple zet met deze houding een hoop op het spel. Alles loopt voor ze op rolletjes. De aandelen staan hoger dan ooit, de ene innovatie volgt de andere en er is sprake van dominantie belangrijke marktsegmenten. is als het ware al verkocht voordat het überhaupt verschenen is.

Gevolg: arrogantie. Iedereen is gek op een winnaar. Echter, van arrogante winnaars worden snel verliezers gemaakt. En dan te bedenken dat het allemaal begint met het pesten van bloggers. Apple, denk eens na!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in