Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook staat nu in de top-10 van meest waardevolle merken

Het merk staat op de achtste plaats in Best Global Brands-lijst van Interbrand.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Interbrand publiceerde 25 september voor de 18de keer zijn Best Global Brands-lijst, waarin de 100 merken met de grootste merkwaarde in zijn opgenomen.

related partner content for mobile comes here

Apple staat voor de vijfde jaar op een rij bovenaan als waardevolste merk in de wereld. Ook de nummer twee, Google, behoudt voor het vijfde achtereenvolgende jaar zijn plek.

De merkwaarde van Apple steeg het afgelopen jaar met 3 procent, die van Google met 6 procent.

Techbedrijven maken nu voor 50 procent de dienst uit in Interbrands Best Global Brands-lijst. In 2016 was dat 40 procent.

Facebook, nieuw dus in de top10 ziet volgens Interbrand een groei van 48 procent qua merkwaarde. Andere sterke winstgroeiers zijn  Amazon (29 procent), Adobe (19 procent), Adidas (17 procent) en Starbucks (16 procent).

Andere nieuwkomers zijn Netflix (op plaats 78), Ferrari (88ste positie), Salesforce.com (nummer 84).

Hoogste Nederlands merk op de lijst is Philips, dat een groei zag van 2 procent (10,1 miljoen dollar).

Heineken staat op de 85ste plaats, met 1 procent groei (merkwaarde 5,3 miljoen dollar)

Hewlett Packard Enterprise is het merk met het meeste waardeverlies, 19 procent en staat nu op 9 miljoen dollar.

Interbrand kijkt bij het samenstellen van de lijst naar drie onderdelen die samen voor de waarde van het merk zorgen: de financiële prestatie van de producten en diensten, de rol die het merk speelt in het beïnvloeden van de consumentenkeuze en in hoeverre het merk in staat is een premiumprijs te vragen of voor inkomsten voor het bedrijf zorgt.

Beeld: Ester Vargas

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in