Overslaan en naar de inhoud gaan

Aegon slaat nieuwe weg in, communicatiebaas Otto van der Harst weg

Hij was drie jaar verantwoordelijk voor de communicatie, reclame en sponsoring.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Van der Harst vertrekt per 1 januari volgend jaar. 

related partner content for mobile comes here

Hilde Laffeber, hoofd PA/PR bij Aegon, zegt dat zijn vertrek te maken heeft met de nieuwe koers die de verzekeraar wil varen. 'Aegon slaat nu een nieuwe weg in, waarbij de nadruk meer komt te liggen op de relatie met het intermediair – naast de forse aandacht voor het directe contact met de klant. Bovendien komt er meer accent te liggen op het consumentenmerk Knab. Tegen het licht van die verschuivingen heeft Otto besloten een nieuwe stap te maken per 1 januari. Tot die tijd blijft hij leiding geven aan de afdeling Merk & Communicatie Nederland van Aegon.'

'Merk aantrekkelijker en toegankelijker maken'


Van der Harst volgde drie jaar geleden Jan Driessen op als verantwoordelijke voor de gehele communicatie van Aegon Nederland. Laffeber zegt dat één van zijn opdrachten was het merk aantrekkelijker en toegankelijker te maken. 'Met de introductie van het thema ‘Aandacht voor je toekomst’ werden internal en external branding in één lijn gebracht en campagnes ontwikkeld. De merkvoorkeur steeg. Ook kreeg Aegon de afgelopen jaren een duidelijker gezicht op social media. Op het vlak van sponsoring werd de afgelopen drie jaar de stap gezet van het hoofdsponsorschap van Ajax naar het meer maatschappelijk georiënteerde Van Schulden naar Kansenprogramma. Zo is directer aansluiting gevonden bij de missie van het bedrijf: mensen in staat stellen zelf, bewuste keuzes te maken voor hun financiële toekomst.'

Van der Harst volgde drie jaar geleden Jan Driessen op als verantwoordelijke voor de gehele communicatie van Aegon Nederland. Laffeber zegt dat één van zijn opdrachten was het merk aantrekkelijker en toegankelijker te maken. 'Met de introductie van het thema ‘Aandacht voor je toekomst’ werden internal en external branding in één lijn gebracht en campagnes ontwikkeld. De merkvoorkeur steeg. Ook kreeg Aegon de afgelopen jaren een duidelijker gezicht op social media. Op het vlak van sponsoring werd de afgelopen drie jaar de stap gezet van het hoofdsponsorschap van Ajax naar het meer maatschappelijk georiënteerde Van Schulden naar Kansenprogramma. Zo is directer aansluiting gevonden bij de missie van het bedrijf: mensen in staat stellen zelf, bewuste keuzes te maken voor hun financiële toekomst.'

Voor de drie jaar bij Aegon was Van der Harst tien jaar directeur van reclamebureau Selmore, waarvan hij medeoprichter was. Daarvoor was hij zeventien jaar actief bij  PPGH/JWT (nu J. Walter Thompson Amsterdam).

Aegon gaat op zoek naar een opvolger.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in