Printmedia volgens Darwin: wie niet sterk is, moet slim zijn
Wij zijn Mediaxplain*. Een onafhankelijk marketing- en mediabureau dat al 18 jaar als pionier de markt verandert. Wat wij doen is helder en hoe we dat aanpakken is logisch. Dat doen we met 66 energieke vakmensen. Onze missie: onze klanten succesvoller maken met media en marketing. Dat doen we door hen regie te bieden over de geïntegreerde inzet van alle communicatiemiddelen en realiseren we altijd op een effectieve en spraakmakende manier. Vernieuwend en vaak duidelijk anders. En dat we 7 dagen per week open zijn vinden we meer dan logisch. Jouw doelgroep is immers ook in het weekend doelgroep. Meer weten? Kijk eens op: www.mediaxplain.nl
Darwin zei het al in zijn evolutietheorie: “Niet de sterksten, maar degenen die zich het beste kunnen aanpassen overleven”. En dat is precies wat een aantal slimme magazines doet. Magazines gaan digitaal, organiseren events, maken hun eigen TV programma's, lanceren apps en openen webshops. Ze evolueren tot communities en zoeken de interactie op met hun lezers en fans. Kijk maar naar VT Wonen, Libelle, Women’s Health en zelfs Voetbal International. Ze zijn overal: op papier, TV, je tablet en op je mobiel. En omdat digitaal meetbaar is, weten deze merken ook precies wat wel of niet werkt bij hun fans. Linda en Chantal (&C) zijn tegenwoordig ware multi channel networks; niet slecht voor twee BN’ers met ieder een eigen blaadje.
Wat de magazines nu op kleinere schaal doen, is hetgeen waar bijvoorbeeld John de Mol al tijden mee bezig is. Radio, TV, print en online samen onderbrengen in een grote Nederlandse exploitant. Alleen waar de grote, sterke John de Mol nog tegen een probleempje aanloopt bij print (lees: mislukte TMG overname), is de Persgroep hard aan de weg aan het timmeren om wél een complete one-stop-shop te worden. Zij vormen slimme strategische partnerships en vormen op deze manier hun eigen multi channel network. Hierdoor kun je in een keer met radio, tv, print en online partijen schakelen voor je campagne. Best slim, vind je ook niet John?
Deze ontwikkelingen waarbij je niet alleen print inzet, maar ook meteen online, tv, radio en influencers kunt aanhaken, maken het voor ons een stuk makkelijker om een campagne te ontwikkelen, waarbij advertising en content via meerdere kanalen écht volledig op elkaar zijn afgestemd. Klant blij, wij blij, print blij.
De oplagecijfers mogen dan misschien wel dalen, maar de manier waarop slimme printmerken mediaterrein veroveren, daar zal Darwin ongetwijfeld trots op zijn.
Benieuwd hoe de ontwikkelingen bij onder andere Linda, &C en de Persgroep kunnen zorgen voor een volledig afgestemde middelenmix binnen jouw mediacampagne? Contact de specialisten van Mediaxplain*.
Wij zijn Mediaxplain*. Een onafhankelijk marketing- en mediabureau dat al 18 jaar als pionier de markt verandert. Wat wij doen is helder en hoe we dat aanpakken is logisch. Dat doen we met 66 energieke vakmensen. Onze missie: onze klanten succesvoller maken met media en marketing. Dat doen we door hen regie te bieden over de geïntegreerde inzet van alle communicatiemiddelen en realiseren we altijd op een effectieve en spraakmakende manier. Vernieuwend en vaak duidelijk anders. En dat we 7 dagen per week open zijn vinden we meer dan logisch. Jouw doelgroep is immers ook in het weekend doelgroep. Meer weten? Kijk eens op: www.mediaxplain.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid