Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste brand activations van september

De maand waarin copycats worden afgetroefd, kinderen spelen met klassieke muziek en we geen genoeg krijgen van Sail Amsterdam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

1. SCOOT INSPIRING SPIRIT

related partner content for mobile comes here

Iedere creatief heeft zich wel eens verbeten over het feit dat zijn/haar idee werd gerecycled door een andere opdrachtgever. Verder dan een beetje kinnesinne hierover gaat het meestal niet. Maar wat doe je als merk als een van je concurrenten jouw ideeën en zelfs visuele identiteit wel erg letterlijk ‘leent’? Negeren? Een batterij advocaten? Of kies je humor als wapen? Budget luchtvaartmaatschappij Scoot koos voor het laatste en nam op vrij geniale wijze de imiterende collega’s van Spirit op de hak. Een campagne op zich, die zorgde veel positieve publiciteit, zoals te zien is in de casevideo. Een overwinning voor creativiteit.

Bureau: Saatchi & Saatchi

;Inspiring Spirit&;

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

2. ING - SAIL AMSTERDAM

Als hoofdsponsor van Sail vindt ING het belangrijk dat iedereen kan genieten van ’s werelds grootste nautische evenement. Met dat in gedachten ontwikkelde BrandBase een geïntegreerde campagne met als thema ‘Zeehelden ontdekken de wereld’. In de aanloop naar het event liet een reizende billboardexpositie Nederlanders kennismaken met vergeten zeehelden. En tijdens Sail zelf was er het ING Zeeheldeneiland. Hier konden kinderen hun energie kwijt in activiteiten als zeilbootjes vouwen, knopenleggen en kompaslezen. In totaal bezochten 112.500 mensen het ING Zeeheldeneiland en kwamen honderdduizenden mensen in aanraking met het sponsorschap van ING.

Bureau: BrandBase

3. LEGO – INTERACTIVE MUSIC BOX

Hoe laat je kinderen kennismaken met klassieke muziek? Zeker als hun ouders er ook niet naar luisteren? Het antwoord is eigenlijk simpel: everbody loves Lego! Het Roemeense Enescu Festival en het Deense speelgoedmerk sloegen de handen ineen en ontwikkelden een interactieve muziekbox die klank voortbrengt door het plaatsen van Legostenen. Alle composities werden live gestreamd op de Facebook-pagina van het festival. Via mond-tot-mond-reclame en earned media verspreidde het idee zich. 

Bureau: FCB Boekarest

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het beste werk van 2015 gekozen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in