Overslaan en naar de inhoud gaan

Fynn Gerken wint Rotterdamse Communicatie Scriptieprijs 2015

Zijn scriptie gaat over de inzet van sociale media tijdens een crisis – AirAsia en vlucht QZ850.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fynn Gerken is winnaar van de Rotterdamse Communicatie 2015. Gerken studeert Communication and Media aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

related partner content for mobile comes here

Gerken heeft op basis van een model de effectiviteit van de responsestrategie van AirAsia op Facebook onderzocht na de crash van vlucht QZ850 in 2014. Zijn onderzoek laat zien op welke manier AirAsia de responsestrategie heeft toegepast. Hierbij ging het niet direct om het aantonen van de effectiviteit van de strategie, maar vooral om de werking van een dergelijke strategie.

Vernieuwende onderzoeksmethode

Met name door het complete verhaal en de uitgebreide en vernieuwende onderzoeksmethode sprong deze scriptie eruit. Aldus de jury bestaande uit Ton Rodenburg (ARA), Karin van Reeuwijk (Gemeente Rotterdam), Esther Wienese (zin & zinnig), Stephanie Vermeijden (winnaar RSCP2014) en Michiel Koorenhof (voorzitter PCR).

De jury koos de winnaar uit 12 ingezonden scripties, waarvan er 3 werden genomineerd. Naast Fynn Gerken waren genomineerd: Kristy Schaddelee (Hogeschool Rotterdam) met een onderzoek naar gedragsverandering door communicatie met betrekking tot afvalscheiding en Michelle Bas (Hogeschool Rotterdam) met een onderzoek naar de invloed van online betrokkenheid bij City Branding.

De Rotterdamse Communicatie Scriptieprijs is een initiatief van Platform Communicatie Rotterdam (PCR), de Rotterdamse vereniging voor communicatieprofessionals.

De prijs wordt gesponsord door gemeente Rotterdam, Hogeschool Inholland, Hogeschool Rotterdam en Fonk Magazine. De prijsuitreiking vond plaats in het Erasmus Paviljoen in Rotterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in