Zeeman springt in op 'vintage fashion'-trend met nieuwe campagne


Waar vroeger veel mensen niet dood gevonden wilden worden in tweedehandskleding, is vintage anno 2025 helemaal hot. Steeds meer mensen omarmen de trend, signaleert ook Zeeman. Het is voor de discounter in ieder geval het inzicht in de nieuwste campagne, waarin 'tijdloze betaalbare basics' worden gecombineerd met 'tijdloze vintage fashion-items'.
De campagne is ontwikkeld door Persuade, al jaren het lead agency van Zeeman. De winkelketen brengt hiermee de eigen collectie basics aandacht, maar ook het hergebruik van kleding en een 'bewuste, duurzamere kledingstijl'.
Nooit uit de mode
Kasper Figee, marketingmanager Zeeman: 'De campagne stimuleert de consument om creatief met z'n spullen en garderobe om te gaan. Zuinig zijn is meer dan alleen geld besparen. Het begint met de vraag: wat heb je écht nodig? Daarom moedigen we niet alleen het gebruik van tweedehands kleding aan, maar ook onze eigen tijdloze basics. Want die raken nooit uit de mode.'
Michiel Rijshouwer, creatief directeur Persuade: 'In de campagne zien we hippe jongeren die fashion-items uit de kast van hun opa halen, in de rekken van een vintage-winkel vinden of bestellen via Vinted. Het is een opvallende en eigentijdse manier om de basics van Zeeman te promoten. Zo laten we zien dat Zeeman begrijpt wat er leeft en maken we het merk relevant voor de jonge doelgroep.'
Zeeman biedt nu in 21 winkels een eigen 're-use-assortiment' aan. 'Gebruikte kleding die zo goed als nieuw is, maar dan voor een nóg lagere prijs', aldus de winkelketen. De campagne wordt uitgerold op televisie en via online video.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid