Overslaan en naar de inhoud gaan

Toyota's taxichauffeur ook 's nachts beschikbaar en meer campagnes

Ook Simyo, Fairphone, Porsche, Eru en Albert Heijn zetten zichzelf in de schijnwerpers met nieuw werk.
toyota
Roy verwelkomt de gasten op het slaapfeestje van zijn dochter.
toyota
Roy verwelkomt de gasten op het slaapfeestje van zijn dochter.

Waarom duur doen, vraagt Simyo zich af

Telecommerk Simyo brengt het vertrouwde thema 'Waarom duur doen' voor de bühne. De campagne, die is ontwikkeld door Joe Public, moet op een luchtige manier benadrukken dat 'slim kiezen' beter is dan 'onnodig veel betalen'.

In de humoristische spot volgen we opnieuw het vaste stel dat altijd op de kleintjes let. Ditmaal nemen ze zich voor om fanatiek aan indoor cycling te beginnen, totdat de iets te fanatieke sportschoolhouder de prijskaart erbij haalt en roet in het eten gooit. De oplossing: gewoon lekker buiten fietsen. Want, stelt Simyo, waarom duur doen als het slimmer kan?

De campagne 'Op die fiets', die ook door Joe Public is geproduceerd, wordt via diverse online kanalen uitgerold.

related partner content for mobile comes here

Credits:
Verantwoordelijk bij Simyo:
Tara Van Klooster, Suzanne Huybrechts, Bart van den Berg
Bureau: Joe Public Amsterdam
Creatieve directie: Mats Wilke, Marcel Hartog
Creatie: Rien Palland, Otis Fulst
Strategie: Thecla Schaeffer
Account: Jolies van Rijn, Maaike van ’t Klooster
Productie: Joe Public Shoot
Bureauproducer: Dylan Driessen, Lotte de Rooij
Producer: Fiona Jacob
Regie: Henk Loorbach
DOP: Bas Andries
Muziek & Sound Design: Merlijn Snitker
Edit: Gert-Willem Visser (Ronnie)
Online: Ton Habraken
Grading: Ruben Labree

Toyota's taxichauffeur Roy ook 's nachts beschikbaar

De bekende goedzak en taxichauffeur Roy van Toyota laat zich zelfs op het slaapfeestje van zijn dochter van z'n meest welwillende kant zien. Het betreft alweer de vijfde 'merkfilm' met merkambassadeur Roy van Toyota, die is bedacht en ontwikkeld door DDB Amsterdam.

Op het slaapfeestje krijgt een van de kinderen midden in de nacht heimwee. Maar Roy zou Roy niet zijn als hij daar geen oplossing voor wist. In het holst van de nacht brengt hij het jochie naar huis om hem bij het krieken van de dag weer op te halen. Als de andere kinderen wakker worden, hebben ze niets in de gaten en kan het feest weer beginnen.

Toyota wil maar zeggen: een Toyota rijd je nooit alleen voor je zelf. De campagne (productie: Pink Rabbit) wordt op televisie en via online video uitgerold.

Credits:
Opdrachtgever Toyota Nederland:
Luuk Maes, John de Wit, Stefan Kleinrouweler, Kevin Adams, Martijn van de Ven
Bureau: DDB Amsterdam
Productie en regie: Pink Rabbit, Ismael ten Heuvel
Editor: Martin Heijgelaar
Grading/online: Crabsalad
Muziek: Tom Tukker
Sound: Public Audio

Fairphone is 'the one that lasts'

Fairphone introduceert in zijn nieuwe internationale merkcampagne ook een nieuwe visuele identiteit en pay-off: The one that lasts. De campagne is bedacht en ontwikkeld door reclamebureau Fitzroy, dat zich sinds vorig jaar het lead agency van het duurzame telefoonmerk mag noemen.

In de spot kijken we naar Mobi, een robot die het zogeheten e-waste-probleem 'personifieert' en overal waar mogelijk kapotte elektronica verzamelt. Fairphone: 'De meeste smartphones hebben een korte levensduur omdat onderdelen niet eenvoudig vervangen kunnen worden. Dat staat in contrast met de Fairphone-modellen, die veel langer meegaan, dankzij de onderdelen die je gemakkelijk zelf kunt vervangen zoals het scherm en de batterij.'

De campagne (productie: Artbox) wordt via online video en outdoor uitgerold in Nederland en Duitsland.

Credits:
Creative agency: Fitzroy | United Paygrounds
Character Design / Filmproductie / Regie: Artbox
Music: Sizzer
SFX/VO: Sizzer/ Wave Music
Media: De Nieuwe Zaak | United Playgrounds
Social edits: Extrafazant
Display: De Nieuwe Zaak | United Playgrounds
DOOH: Martin Kipper

De ochtend loopt 'lekker gesmeerd' met Eru

In de campagne van smeerkaasmerk Eru staat de hectische gezinsochtend centraal. Met de campagne moet het zelfbenoemde 'iconische kaasmerk', dat bekend is van Goudkuipje, nieuw leven in worden geblazen. De campagne is bedacht en ontwikkeld door het Amsterdamse reclamebureau Natwerk.

Natwerk: 'Het merkidee is gestoeld op gemak, omdat het voor veel mensen een reden is om smeerkaas te kopen. Maar het is ook een product waar plezier vanaf moet stralen. Daarom hebben we 'Dat loopt lekker gesmeerd' bedacht; een grote belofte voor een klein kuipje smeerkaas. We laten zien dat zelfs bij een druk gezin het ochtendritueel lekker gesmeerd kan verlopen.'

De campagne (productie: Better Call Sol) wordt breed uitgerold: via televisie, outdoor, social media en influencers. Ook wordt de campagne uitgebreid en lokaal aangepast naar België en Duitsland. Lees hier een interview met Eru over de campagne. 

Credits:
Klant: Koninklijke Eru
Bureau: Natwerk
Media: Match My Brand
Productie: Better Call Sol
Regie: Joris Weerts
Sound Design: Bertus Pelser – AMP Amsterdam
Edit: Martin Heijgelaar
VFX / Online: Studio Whoohoo
Grading: De Grot

Het bonenlied van Albert Heijn

Albert Heijn zet bonen en peulvruchten in de schijnwerpers met 'nieuwe producten, een fris design en heel veel voordeel'. De Zaanse grootgrutter vernieuwt het bonen- en peulvruchtenassortiment naar eigen zeggen vanwege de eitwittransitie, ofwel de verschuiving van dierlijke naar plantaardige eiwitten.

Albert Heijn: 'Nederland is klaar voor een plantaardiger leefstijlpatroon. Bovendien blijkt uit onderzoek dat de helft van de Nederlanders ervoor openstaat om minder vlees te eten. We maken het daarom voor klanten makkelijker en voordeliger om te koken met bonen en peulvruchten.'

In de speciale 'Bonenpower'-Allerhande en via QR-codes op de producten kunnen klanten nieuwe recepten vinden om te koken met bonen. Ook is er het 'ludieke' bonenlied 'Ik heb een boon gepakt', dat dienstdoet als een eerbetoon aan de boon. Het koken met (en eten van) bonen is immers één groot feest, meent Albert Heijn.

Op date met jezelf (en Porsche)

Of je een relatie hebt of niet, tijd met jezelf is de slimste investering die je kunt doen. Dat stelt tenminste Porsche in de nieuwe campagne 'Date jezelf', die is ontwikkeld door Dentsu Creative.

'In een datingcultuur die draait om alles samen doen, vergeten we vaak tijd voor onszelf vrij te maken. Met deze actie willen we een ervaring creëren die mensen uitdaagt om een moment voor zichzelf te nemen, met natuurlijk de vrijheid en het rijplezier van Porsche als perfecte partner', aldus het automerk.

Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven via datejezelf.porsche.nl en maken zodoende kans op drie 'unieke ervaringen': een overnachting onder de sterren, een 1-op-1-rit in een Porsche Taycan of een rondleiding door museum Voorlinden.

De campagne wordt via de online kanalen van Porsche uitgerold.

Credits:
Klant: Porsche
Marketing Manager - Anne Pellekoorn
Brand Marketing Manager - Tessa Hoogland
Bureau: Dentsu Creative Amsterdam
Creatieven: Diederik Mulder, Daniel Fisker Bunde-Pedersen
Creatieve directie: Vincent Versluis, Jasper Janssen
Producer: Majke Hogendorp, Carmen Ramsaran
Account: Dirk Jan de Krom, Liselot Claeys
Strategie: Jip van Meent
Design: Boris Peshev
Productiemaatschappij: Tebbernekkel
Regie: Maria Bodil
Executive Producer: Quintin Bakker
Producer: Emily Barends
DOP: Douwe Hennink
Editor: Govert Janse
Grading: Joppo – De Grot
Online: Robin - De Grot / Govert Janse
Sound design: Ma David Coehorst
Muziek compositie: David Coehorst

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in