Overslaan en naar de inhoud gaan

De 'herwonnen reistijd' van Nationale Vacaturebank en meer campagnes

Ook Blue Band, Intertoys, Schouten & Nelissen en Villa for You spelen zichzelf in de kijker.
nationale vacaturebank
Deze dame heeft genoeg van de reistijd naar haar werk.
nationale vacaturebank
Deze dame heeft genoeg van de reistijd naar haar werk.

Blue Band strikt Gordon Ramsay

Blue Band (Flora Food Group) heeft sterrenchef Gordon Ramsay gestrikt voor zijn al langer lopende 'Skip the cow'-campagne. Het is de bedoeling dat de schreeuwende chef thuiskoks aanmoedigt om afscheid te nemen van 'saaie kookgewoonten' en zodoende hun kook-skills naar 'een hoger niveau' weet te tillen - met gebruik van Blue Band ('het plantaardige alternatief voor roomboter en slagroom') uiteraard.

De campagne moet zodoende onderstrepen dat overstappen op Blue Band 'een gemakkelijke manier is om thuis lekkerder te koken, zonder concessies te doen aan smaak of prestaties'.

Waarom het merk specifiek voor Ramsay als ambassadeur heeft gekozen? 'Hij stelt de producten van Blue Band op de proef en laat zien hoe mensen ze thuis kunnen gebruiken om hun kookkunsten te verfijnen. Want als het niet zou werken in de keuken, zou Ramsay zijn naam er niet in verbinden', aldus Blue Band.

De campagne is ontwikkeld door het Londense reclamebureau Pablo en wordt in diverse Europese landen uitgerold, via televisie, outdoor en social media.

related partner content for mobile comes here

Intertoys is 'matchmaker' tijdens Valentijnsdag

Intertoys lanceert voor het tweede jaar op rij een Valentijnsdagcampagne specifiek gericht op alle singles van Nederland. Of zoals de speelgoedwinkelketen het omschrijft: 'singles tussen de 16 en 99 jaar'.

Voor de campagne heeft de keten een selectie producten onder het label 'matchmaker' geselecteerd. Het gaat om spellen bedoeld om elkaar te leren kennen tijdens een eerste date. De campagne is ontwikkeld door videobureau Vlimse, dat al langer met Intertoys samenwerkt.

Intertoys: 'Hoe zorg je ervoor dat je jouw date echt goed leert kennen? Helemaal tijdens een oppervlakkig etentje kan dat lastig zijn. Het vraagt vaak om ongemakkelijke situaties en lange stiltes, maar met de introductie van 'matchmakers' is dat nu verleden tijd. Wanneer je samen een Lego Bloem in elkaar zet of de muziekkennis van je date op de proef stelt tijdens een potje Hitster, heb je pas echt een leuke avond.'

De campagne wordt uitgerold via online video, op social media en op de winkelvloer van de 200 Intertoys-winkels in Nederland via narrowcasting.

Schouten & Nelissen is de 'protagonist' van werkend Nederland

Opleidingsinstituut Schouten & Nelissen heeft de campagne 'Word sterk en maak impact' uitgebracht. Om sterker te worden in het werkende leven, kies je voor een opleiding of training van Schouten & Nelissen. Zo luidt althans de boodschap in de campagne, die is ontwikkeld door reclamebureau Vengean.

Steven Steenbergen, directeur Schouten & Nelissen: 'Het is meer dan ooit belangrijk voor mensen en de organisaties waarvoor ze werken om impact te maken. Dat kan alleen als ze zich blijven ontwikkelen en in staat zijn om te veranderen.'

Schouten & Nelissen hoopt zich zodoende te positioneren als 'protagonist van werkend Nederland'. De campagne (productie: Lukkien) wordt uitgerold via online video, outdoor, social media en op de radio. De campagne is hier te bekijken.

De 'herwonnen reistijd' van Nationale Vacaturebank

Je nieuwe baan is altijd dichtbij. Dat is de boodschap in de nieuwe campagne van Nationale Vacaturebank. De campagne, die is ontwikkeld door reclamebureau Pink, moet benadrukken dat Nationale Vacaturebank 'voor iedereen een fijne baan in de buurt heeft klaarliggen'. 'Hierdoor is het vele reizen voorbij en kan de reistijd worden ingeruild voor leuke dingen met vrienden.'

Met de campagne wordt voortgeborduurd op de al bestaande positionering van Nationale Vacaturebank met de gedachte dat je met 'een baan dichtbij' lekker in je eigen stad kunt blijven en niet meer ver hoeft te reizen. De copy bestond uit luchtige teksten als '869 banen waarbij je niet elke dag in de file staat' en '356 banen waarbij je gewoon kunt lunchen bij ons mam' - ofwel uitingen die communiceren in de taal van de regio.

Het copy-construct is gebleven, maar heeft nu een 'menselijk gezicht' gekregen. Pink: 'We hebben het verrijkt door er emotie aan toe te voegen. Maar we varen niet op emotie en humor alleen. Reistijd is namelijk een serieuze me-time-killer geworden. Als er één groep is waar een sociaal leven écht telt, is het de doelgroep 20-35 jaar wel. Het idee dat je niet teveel tijd kwijt wil zijn aan reistijd naar je werk zijn leidend in de campagne.'

De campagne draait zodoende om het inzicht dat je tijd overhoudt als je niet ver hoeft te reizen naar het werk. En dan vooral over hoe je die 'herwonnen tijd' op een leuke manier invult, bijvoorbeeld via het bouwen van een 'onzinnige bitterballenskischans'. Nationale Vacaturebank wil maar zeggen: 'Skip je reistijd, en ga leuke dingen doen.'

De campagne (productie: Tante Tini) wordt uitgerold via online video, radio, social media en print.

Villa for You in het straatbeeld

De naamsbekendheid van Villa for You moet omhoog, vindt het vakantiehuisbedrijf zelf. Een landelijke outdoorcampagne, die bij Villa for You inhouse is ontwikkeld, moet die ambitie versterken.

Villa for You: 'Door onze zichtbaarheid letterlijk in het straatbeeld te brengen, willen we een breed publiek bereiken en bouwen aan een herkenbaar merk.' De abri's zijn te zien op drukbezochte plekken in het centrum van onder meer Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.

Het bedrijf was eerder al te zien in campagnes op de radio en televisie, onder meer rondom de tv-hit B&B Vol Liefde. De nieuwe campagne beperkt zich tot outdoor-uitingen.

villa for you
Outdoorcampagne Villa for You.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in