Overslaan en naar de inhoud gaan

Supermarkt Delhaize komt met ‘Junk Fruit’

Met zogeheten ‘Bingebessen’, ‘Borrelbessen’ en ‘Grabbeldruiven’ wil de retailer consumenten aanmoedigen om meer fruit te eten.

De Belgische supermarkt Delhaize lanceert ‘Junk Fruit’, stukjes fruit voor elk moment van de dag. Met deze actie, opgericht in samenwerking met TBWA, wil de supermarkt fruit eten stimuleren.  

related partner content for mobile comes here

Tovergroenten

Delhaize wil Belgen helpen met gezonde keuzes maken. Eerder kwam de retailer met ‘tovergroenten’. Het doel van deze campagne was het idee uit de wereld helpen dat groenten niet lekker zijn. Groenten kregen een andere naam; wortels werden bijvoorbeeld omgetoverd tot ‘oranje raketten’. In de nieuwe campagne gaat Delhaize op een soortgelijke manier aan de slag om fruit te promoten.

Delhaize
Delhaize

Doosje 'Filefruit'

In elke vestiging komt een ‘Junk Fruit-afdeling’, waar fruit wordt gepositioneerd als een alternatief voor junkfood. Elk fruitsoort krijgt een nieuwe naam die verwijst naar een moment waarop je snel naar ongezond voedsel zou grijpen. Zo zijn er ‘Bingebessen’, een pot blauwe bessen voor tijdens het bingewatchen. En ‘Filefruit’, een bakje vers fruit voor filerijders.

Navigatie-app

Delhaize werkt voor deze campagne samen met de navigatie-app Waze, die in real-time rekening houdt met verkeerssituaties. Gebruikers die in de file staan krijgen de tip om een doosje Filefruit bij de dichtstbijzijnde Delhaize te halen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in