Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo wil Anderzorg generatie Y behoeden voor een burn-out

Met podcasts die millennials zouden moeten helpen met keuzestress, burn-outs en digitale verslaving.
Miniatuurvoorbeeld
© Anderzorg
Miniatuurvoorbeeld
© Anderzorg

Zorgverzekeraar Anderzorg komt met een podcastserie. Met de campagne, geproduceerd door Blauw Gras, wil de verzekeraar millennials informeren over issues als fitobsessie, digitale verslaving en burn-out. Waarom komt Anderzorg met een bewustwordingscampagne voor millennials?

related partner content for mobile comes here

Keuzestress

Steeds meer studenten lijden onder prestatiedruk en hebben last van keuzestress. Ook de doelgroep van Anderzorg kampt met dit soort problemen, zo blijkt uit de vragen die zij stellen aan de verzekeraar. Daarom komt Anderzorg met een preventiecampagne, legt Isaac Diepenhorst, account director bij Blauw Gras, uit.

Diepenhorst: ‘Omdat de podcast bezig is met een flinke opmars onder millennials, is het een geschikt medium om te laten zien dat Anderzorg de doelgroep begrijpt. Maar ook om met hen hierover in gesprek te gaan.’ Hoe wil Anderzorg deze groep, die graag controle heeft over de eigen informatievoorziening en zich niet graag in hokjes laat plaatsen, bereiken met het medium?

Preventietips

‘Via social media vragen we aandacht voor deze onderwerpen en willen we mensen nieuwgierig maken. Anderzorg wil niet belerend overkomen, daarom hebben we in de podcast een presentatrice, een ervaringsdeskundige en een expert die met elkaar in gesprek gaan. In de loop van het gesprek worden preventietips gedeeld.’

Tot slot geeft Diepenhorst aan dat de campagne is bedoeld als een preventiemiddel. ‘Voorkomen is beter dan genezen. De podcasts hebben niet als doel om meer klanten aan te trekken of om kosten te besparen, Anderzorg wil  juist mensen helpen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Leo Hollander

Natuurlijk kun je focussen op het het resultaat: burn out, technostress of digitale verslaving.
Maar met inzicht in het werkelijke probleem krijgt iemand de autonomie om resultaten te komen die bij iemand past.
Achter alle drang van millennials zit de zingeving die ze nastreven. Om impact te maken een betere wereld te creëren. Hetgeen millennials succesvol bereiken door hun eigen wijsheid aan te spreken. https://denk-wijzer.nu/millennial-filosofie/.
Fantastisch om te zien ervaren!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in