Overslaan en naar de inhoud gaan

America Today wil jongeren met podcasts motiveren

Onder het mom van ‘living the America dream’ wil het merk luisteraars inspireren om hun dromen na te jagen.
Miniatuurvoorbeeld
© America Today
Miniatuurvoorbeeld
© America Today

America Today lanceert een podcastserie, ‘The Inspiration Project’. Het initiatief is tot stand gekomen in samenwerking met het bureau Hammerfest en heeft als doel om jongeren te motiveren om hun ‘American Dream’ na te leven.

related partner content for mobile comes here

Succesverhalen

America Today wil meer dan een kledingmerk zijn, het wil mensen helpen met levenskeuzes maken, verklaart Baba Touré, mede-oprichter van Hammerfest. Hoe wil America Today het zelfvertrouwen van jongeren opkrikken? ‘Zowel kleding als succesverhalen maken je zelfverzekerd. Het merk wil met de podcasts duidelijk maken dat niks onhaalbaar is, dat iedereen ergens moet beginnen.’
 

Blijvend karakter

Het kledingmerk heeft onder andere Yuki Kempees (schrijver en dj), Ron Simpson (mede-oprichter van The Avocado Show) en Isabelle Hanssen (freestyle skiester op wereldniveau) geselecteerd. Touré: ‘Een diverse groep met allen een eigen verhaal, anders kun je geen 50 minuten vullen.’ Het medium podcast is gekozen omdat: ‘Je kunt de doelgroep aan je binden. Daarnaast hebben podcasts een blijvend karakter; ook na de campagne kunnen mensen het terugluisteren.’

Motivatiecampagnes voor jongeren lijken trendy. Sprite heeft een campagne opgetuigd met twintigers die vertellen hoe ze omgaan met een overdaad aan keuzes. Bacardi wil jongeren met de zomercampagne ‘Share What Moves You’ aanmoedigen om hun ambities en dromen te delen. Is dit puur toeval of is er sprake van een trend? Touré: ‘Jongeren moeten tegenwoordig veel keuzes maken en merken spelen hierop in. Merken willen een bijdrage leveren, purpose marketing, en hopen met dit soort campagnes impact te maken.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in