Overslaan en naar de inhoud gaan

Het persbericht over de 'succes PR-stunt' van Sixt is wel wat overdreven

Vertigo 6 is ingenomen met de stoet auto's en stickers op Sixt Avenue.
Miniatuurvoorbeeld
De Sixt-auto's
© Sixt
Miniatuurvoorbeeld
De Sixt-auto's
© Sixt

Start spreading the news. Het Arnhemse bureau Vertigo 6 heeft een PR-actie voor haar klant Sixt gehouden in The Big Apple, New York City. Het stuurde een ronkend persbericht over het ‘groot succes’ rond. Met filmpje.

related partner content for mobile comes here

Opvallende parade

Sixt opende een vestiging kantoor in de Amerikaanse stad en deed dat met een guerrillacampagne. Op de straatnaambordjes van 6th Avenue werden stickers met Sixt-avenue geplakt, en Sixt reed met een  ‘opvallende parade van luxe Sixt-Cadillacs’. Ook deelde Sixt goodies en kortingen uit aan voorbijgangers.

Rode loper

Niets mis met dit alles, maar ook zeker geen actie die erg opvalt, laat staan in aanmerking komt voor een PR-Oscar. Toch gooit Vertigo in het persbericht de rode loper uit voor superlatieven over zijn campagne: “Het is echt onwerkelijk dat het creatieve concept dat wij in Arnhem hebben ontwikkeld daadwerkelijk is uitgevoerd in New York”, aldus Mike Hendrixen. 

Maarten Ordelman, Head of Marketing bij Sixt USA, is ook al zo blij: “We wisten dat Vertigo 6 het juiste bureau was om deze klus te klaren.”

Nou, kijken dan maar naar een Nederlandse succes-stunt in het verre Amerika. Het bleef nog lang onrustig in New York:

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

-

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in