Overslaan en naar de inhoud gaan

Durex wil jongeren beschermen voor een beurse banaan

Door te laten zien wat er met je banaan gebeurt als je deze niet goed beschermt.
Miniatuurvoorbeeld
© Durex
Miniatuurvoorbeeld
© Durex

Het condoommerk Durex komt met een nieuwe campagne, ‘Protect Your Banana’. De fabrikant wil jongeren bewustmaken over het belang van veilige seks en lanceert daartoe een laagdrempelige campagne in samenwerking met televisiezender Xite, contentbureau The Story Lab en mediabureau Carat (beide bureaus zijn onderdeel van Dentsu Aegis Network). 

related partner content for mobile comes here

Sexy onderwerp

Xite past bij de campagnedoelstellingen van Durex, verklaart Tamara van der Vos, creative bij The Story Lab. Veilige seks is nou eenmaal geen sexy onderwerp, daarom hebben we de boodschap verpakt op een wijze dat het begrijpelijk voor jongeren is. Xite is een ideale mediapartner om de boodschap van Durex onder de aandacht te brengen.’

Durex’ verhaal is geïntegreerd in de YouTube-serie ‘Festilab’, een programma van Xite met sociale experimenten op festivals. Zo kunnen we een serieuze en belangrijke boodschap op een leuke manier overbrengen aan de doelgroep', verklaart Louiza Voorthuijsen, director content & brand partnerships bij Xite.

Seeden

De campagne bestaat uit meerdere fases. De eerste fase had als doel om reuring te creëren. Bokoesam (artiest) en Kaj Gorgels en Nina Warink (beide social influencers) hebben een foto met een banaan op Instagram geplaatst onder de hashtag #ProtectYourBanana.

 

Durex
Durex

In de tweede fase, die deze week live is gegaan, legt Durex als afzender de koppeling met #ProtectYourBanana. Door Gorgels als gastpresentator op te voeren in een aflevering van Festilab (zie hieronder). 

Beurse banaan

Gorgels gaat naar Solar Festival om met festivalgangers te praten over liefde, flirten en veilige seks. Om bezoekers te laten wat er gebeurt als je onveilige seks hebt, moeten zij verschillende challanges uitvoeren met bananen. Hoe beurs is een banaan na een rondje crowdsurfen of bier halen?

In de laatste fase wordt de Durex-campagne verspreid op de kanalen van Xite, waarin de boodschap (veilig vrijen) nogmaals wordt gecommuniceerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in