Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe campagne richting rookvrije generatie: 'Wen er maar aan'

Nieuwe campagne van Hartstichting, Longfonds en KWF richt zich op de acceptatie van de onomkeerbare beweging naar een Rookvrije Generatie.
Wereld Rookvrij
Wereld Rookvrij

'De wereld wordt rookvrij. Wen er maar aan.’ Dat is de boodschap van de nieuwe multimediale campagne van de Hartstichting, KWF en Longfonds, in samenwerking met Boris Creative & Jalt.

related partner content for mobile comes here

Met verschillende video's worden voorlopers op weg naar een Rookvrije Generatie uitgelicht, maar ook mensen die de wereld hebben zien veranderen, zoals voormalig huisarts Ydo Dolstra die samen met zijn patiënten rookte in de praktijk. Naast de video’s is ook de nieuwe campagnewebsite rookvrij.nl gelanceerd. Hier kunnen bezoekers aan de hand van een interactieve tijdlijn ontdekken hoe de wereld rookvrij wordt en wat je daar zelf aan kunt bijdragen. 

Vingertje

De rookvrije beweging groeit vanuit een toenemend bewustzijn rondom de gevaren van roken. 'Want of je nu een roker bent of niet, iedereen is het er over eens: niemand wil dat kinderen gaan roken', zo klinkt het. Vanuit die overtuiging sluiten steeds meer partijen zich aan bij de Rookvrije Generatie. Steeds meer plekken worden rookvrij en op steeds minder plekken worden er sigaretten verkocht.

'Rookvrij opgroeien willen we vanzelfsprekend maken', zegt creative lead Boris Peters. 'Wij vonden het een sterk gegeven om deze jarenlange ontwikkeling, van onwetendheid naar rookvrij, in een tijdlijn te plaatsen. Deze tijdlijn geeft inzicht en context en versterkt het gevoel van een groeiende beweging zonder met het vingertje te wijzen.'

Noodzaak

Het creatief concept kon volgens de makers op veel persoonlijke betrokkenheid rekenen bij de verschillende partijen die meewerkten aan de campagne. 'De noodzaak om kinderen te beschermen zo krachtig mogelijk neer te zetten, haalde het beste in iedereen naar boven', zegt Peters. Om het gevoel van vroeger kracht bij te zetten is er voor gekozen om op camera’s uit deze verschillende tijden te filmen en fotograferen. 

Credits

Opdrachtgever: Gezondheidsfondsen voor Rookvrij
Opdrachtgever: Monique Moerkens, Patricia van Rossum, Kolja Urban, Evelien
Winkel (Rookvrije Generatie)
Account: Benthe Boersma
Creative lead: Boris Peters
Digital creative lead: Boris Bugter
Copy: Sikko Gerkema
Productie TVC: Menno Koop Productions
Regie: David de Winter
DOP: Gabor Deak
Productie online: Bruut Amsterdam
Regie: Cassandra Offenberg
DOP: Sigi van ‘t Schip
Fotografie: Michèle Giebing
Media: Jalt & Mediaxplain*
Website: Unc Inc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in