Overslaan en naar de inhoud gaan

'Bromance' tussen Philip en zijn hart basis van nieuwe campagne Hartstichting

De campagne gaat over de wederkerige relatie die mensen met hun hart hebben: Zorg jij goed voor je hart, dan zorgt je hart goed voor jou.
N=%
N=%

De Hartstichting introduceert vandaag de nieuwe campagne Jij & je hart, ontwikkeld in samenwerking met N=5. De campagne gaat over de wederkerige relatie die mensen met hun hart hebben: Zorg jij goed voor je hart, dan zorgt je hart goed voor jou, zo klinkt het. De Hartstichting wil alle Nederlanders weer betrekken bij hun hart en ze motiveren er beter voor te zorgen.

related partner content for mobile comes here

De Hartstichting heeft zich de afgelopen jaren naar eigen zeggen getransformeerd van traditionele fondsenwerver tot een impact gestuurde organisatie die gaat van ‘vragen om te geven, naar geven waar Nederland om vraagt’. 'De Hartstichting biedt steeds meer handelingsperspectieven waarmee mensen voor hun eigen of andermans hart kunnen zorgen. De vraag naar de traditionele euro is daarmee niet meer de belangrijkste vraag geworden', stelt de organisatie.

De basis van de campagne is een korte speelfilm over de ‘bromance’ tussen Philip en zijn hart.

'We hebben bewust gekozen om niet onszelf maar het hart centraal te stellen in de campagne', zegt David Verschoor van de Hartstichting: 'We willen heel Nederland uitnodigen goed voor hun hart te zorgen en wij helpen je daarbij met voorlichting over gezonder leven en eerder opsporen van hart- en vaatziekten, maar ook door wetenschappelijk onderzoek te steunen.'

Bromance

De basis van de campagne is een korte speelfilm over de ‘bromance’ tussen Philip en zijn hart. Vanuit dat vertrekpunt zijn er verschillende commercials en video’s gemaakt die verder de diepte in gaan over hoe je goed voor je eigen hart zorgt. 'Een onderscheidende campagne maken voor een NGO A-merk is niet eenvoudig omdat dergelijke campagnes doorgaans wat zwaarder van toon zijn', Thijs Bontje, N=5. 'We hebben daarom bewust gekozen voor een veel lichtere, bijna komische, toon om een veel positiever en energieker gevoel neer te zetten. Niet alleen om de transformatie van de Hartstichting kracht bij te zetten, maar vooral om de doelgroepen, liefst letterlijk natuurlijk, in beweging te krijgen.'

De campagne werd gemaakt in samenwerking met regisseur Nils Vleugels van productiemaatschappij DPPLR en scenarioschrijfster Lotte Tabbers (De Boskampi’s, De regels van Floor). In het scenario voor de korte film zijn verschillende verhaallijnen verwerkt. Iedere verhaallijn is in de komende campagne ook terug te zien in de verschillende TV-commercials en online-video’s.

Credits

Klant: Hartstichting
Verantwoordelijk bij klant: David Verschoor, Judith Tomasoa, Richard van Nijkerk
Bureau: N=5
Creatie: Tom Meijer, Jesse van Gysel
Creative Director: Thijs Bontje
Producer: Lotte de Rooij
Strategie: Marc Oosterhout, Esther Overmars
Account: Judith Lavalette, Tamara Saelman, Gonny Pullens
Productiemaatschappij: DPPLR
Regisseur: Nils Vleugels
Producer: Niels Visser
DOP: Joris Kerbosch
Muziek: Jorrit Kleijnen
Scenario: Lotte Tabbers
Edit: Annelien van Wijnbergen
Sounddesign: Klevr
Grading: Crabsalad

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in