Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw huidverzorgingsmerk Fat Forest start crowdfundingcampagne

Producten zijn gemaakt van vet uit de illipe-noot uit het regenwoud. Doel: vet uit het bos dat het bos vet houdt.
Fatforest
Fatforest

Fat Forest, een nieuw huidverzorgingsmerk dat producten maakt van pure ingrediënten uit het regenwoud, is een crowdfundingcampagne begonnen om het merk te lanceren. De producten van Fat Forest, een skinbar en een bodycrème, zijn gemaakt van het vet uit de illipe-noot. Die liggen in Indonesisch Borneo gewoon voor het oprapen, want als de noten rijp zijn, vallen ze van de boom.

Omdat de lokale bevolking met de oogst van deze noten geld verdient, hoeven ze hun land niet te verkopen aan derden die palmolieplantages willen aanleggen en kunnen ze het bos in stand houden. Met het aanschaffen van een skinbar help je mee om 75 m² regenwoud op Borneo te behouden. Fat Forest is daarmee 'vet uit het bos dat het bos vet houdt'.

related partner content for mobile comes here

Fat Forest en Gardeners hebben de campagne ontwikkeld in samenwerking met Pascal van Ham (brand strategy), Arjen Klinkenberg (design) en Tom Baas (growth hacker). De crowdfundingvideo in samenwerking met Since ’88 laat de verhalen van BN'ers Tess Milne, Isa Hoes, Art Rooijakkers, Monique Klemann en Froukje Jansen en hun 'wildkeepers' zien.

Maira Evers, Gardeners: 'Voor mij begon het ongeveer vier jaar geleden toen ik een uitzending van Helden van de Wildernis op tv zag: Art Rooijakkers op bezoek bij Alexandra Vosmaer en Dirk-Jan Oudshoorn die in Indonesisch Borneo wonen. Zij zetten zich al jaren in voor de orang-oetans en het regenwoud daar. Ik móest ze spreken, Mijn vader is geboren in Indonesië en ik ben daar zelf de eerste jaren ook opgegroeid. Ze vertelden mij hun verhaal en over Fat Forest, huidverzorging zonder palmolie. Nu vier jaar en heel veel gespreken later, staat de eerste campagne.'

Credits:
Brand strategy: Pascal van Ham
Brand design: Arjen Klinkenberg
Campagne: Gardeners
Growth hacking: Created First
Verantwoordelijk klant: Alexandra Vosmaer, Dirk-Jan Oudshoorn, Inge Janssen en Fleur Schraven

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in