Rabobank wil met tvc ‘Praten over geld’ een warme, inclusieve campagne neerzetten
Augustus vorig jaar lanceerde Rabobank een commercial waarin voor het eerst weer het coöperatieve karakter van de bank prominent werd benoemd. En waarin de herkenningsmelodie van de televisieserie Cheers het lijflied van Rabobank werd. Nu, begin april 2021, komt Rabobank met een vervolg, waarin de pay-off wederom luidt, ‘de coöperatieve Rabobank’. En ook de Cheers-song is er nog, nu gezongen door The Voice-deelnemers Dani (de winnaar) en Hanin. Dit is de commercial:
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaRaken en uitnodigen
Marianne Bruyn, brand strategist bij Rabobank, zegt in een statement dat de ambitie was om met de commercial een ‘warme, inclusieve campagne’ neer te zetten, ‘die je raakt en uitnodigt om mee te doen’.
Rabobank wil mensen met de campagne in beweging krijgen om ze vaker met hun financiën bezig te laten zijn. Bruyn: ‘Een campagne die je aanmoedigt om het gesprek over geld aan te gaan. Dat helpt jezelf en het helpt de mensen om je heen.’
De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met 180 Amsterdam.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid