Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland wint wederom Leeuwen als 'additional agency'

Antinomy Studio pakt als productiebureau onder meer een Grand Prix met de alfabet-case voor Microsoft.
microsoft cannes
'Adlam, an alphabet to preserve a culture' van Microsoft
microsoft cannes
'Adlam, an alphabet to preserve a culture' van Microsoft

De winnaars in de categorieën Creative Business Transformation, Creative Commerce, Creative Effectiveness, Creative Strategy Lions, Brand Experience & Activation, Innovation en Mobile Lions zijn bekendgemaakt.

related partner content for mobile comes here

Het moet gezegd dat dag 4 in Cannes wederom een magere score voor Nederland als deelnemend reclameland laat zien. Vandaag zijn er geen Leeuwen uitgereikt voor Nederland als entrant agency, wel hebben 'we' prijzen gewonnen als additional agency en productiebureau: zeven in totaal. 

Tot nu toe gingen er twee volwaardige Leeuwen naar Nederlandse bureaus, te weten TBWA\Neboko en Wunderman Thompson Benelux.

Grand Prix voor Antinomy Studio

Met name de al meermaals bekroonde campagne 'Adlam, an alphabet to preserve a culture' voor Microsoft is een vermelding waard; de case kreeg vandaag een Grand Prix, een gouden én twee bronzen Leeuwen uitgereikt. Het Amsterdamse productiebureau Antinomy Studio heeft hieraan meegewerkt. De campagne had als doel om de West-Afrikaanse taal te digitaliseren en zodoende begrijpelijker te maken.

Verder valt Boomerang Agency wederom in de prijzen als 'additional agency' met de case The Closer voor Heineken.

Dit zijn alle Nederlandse winnaars van dag 4

Creative Business Transformation
Antinomy Studio heeft als productiebureau een Grand Prix én een bronzen Leeuw gewonnen met Adlam, an alphabet to preserve a culture voor Microsoft. Deze campagne is bedacht en ontwikkeld door McCann New York. 

Creative Strategy
Wink Amsterdam heeft als 'additional agency' een bronzen Leeuw gewonnen met The pride research voor Havaianas. Deze campagne is bedacht en ontwikkeld door MediaMonks Sao Paolo. 

Brand Experience & Activation
Boomerang Agency heeft als 'additional agency' een gouden én zilveren Leeuw gewonnen met The Closer voor Heineken. De campagne is bedacht en ontwikkeld door Publicis Italy en LePub Milan. De case viel deze week al meerdere malen in de prijzen.

Antinomy Studio heeft een gouden en bronzen Leeuw gewonnen met Adlam, an alphabet to preserve a culture voor Microsoft. De campagne is bedacht en ontwikkeld door McCann New York.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in