Overslaan en naar de inhoud gaan

Rijksoverheid lanceert campagne 'Jouw basis, jouw beurs'

De campagne moet hbo- en universiteitsstudenten stimuleren de basisbeurs tijdig aan te vragen.
Basis
Basis
Basis
Basis

De Rijksoverheid lanceerde deze week de campagne 'Jouw basis, jouw beurs'. Die moet hbo- en universiteitsstudenten stimuleren de basisbeurs tijdig aan te vragen. Het is de eerste campagne onder de nieuwe raamovereenkomst tussen creatief bureau Havas Lemz, gedragsbureau Duwtje en de Rijksoverheid. Opdrachtgever is Dienst Uitvoering Onderwijs (Duo).

related partner content for mobile comes here

Blokken

De campagne presenteert de basisbeurs, aanvullende beurs, studentenreisproduct en lening als blokken waarmee de student zelf zijn of haar studiefinanciering kan samenstellen. Duo wil met de campagneregel ‘Jouw basis, jouw beurs’ de meerwaarde van studiefinanciering duidelijk communiceren: studiefinanciering op maat met de basisbeurs in de hoofdrol. Een diverse cast van echte studenten in de foto’s en de video’s van de campagne moeten zorgen voor herkenbaarheid en connectie met de doelgroep.

Winst- en verliesframing

Om studenten te stimuleren hun basisbeurs aan te vragen vóór het nieuwe studiejaar begint, is in samenwerking met Duwtje een gedragsstrategie ontwikkeld met een gefaseerde aanpak. Duwtje: ‘Slimme winst- en verliesframing en heldere stappen worden ingezet om uitstelgedrag tegen te gaan en de drempel voor het aanvragen van de basisbeurs te verlagen.'

Youtube

De campagne wordt uitgevoerd via display ads, Youtube video's, en posts op Snapchat en Instagram. Daarnaast wordt de campagne gepromoot op de eigen kanalen van Duo en die van partners zoals hogescholen en universiteiten. Voor mbo-studenten bestaat de basisbeurs al. Zij worden voornamelijk via Duo’s eigen kanalen gestimuleerd zich te verdiepen in de veranderingen in de studiefinanciering. 

De campagne ‘Jouw basis, jouw beurs’ is 19 juni live gegaan en loopt tot en met september 2023.

Credits

Verantwoordelijk bij klant: Paula Arends (Duo)

Campagnemanagement: Anouk Drechsel (DPC) & Erica de Bruin (DPC) 

Bureau: Havas Lemz 

Gedragsstrategie: Duwtje 

Productie: Havas Rise 

Fotografie: Bibian Bingen 

Regie / DOP: Ruben van Weelden 

Casting: GEM Faces 

Geluid: Postoffice 

Retouche: Ruud van Doorn 

Edit: 3rd Eye Productions 

PR: PR Mansion 

Media: Initiative 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in