Overslaan en naar de inhoud gaan

Liliane Fonds zet echte mensen die echt geholpen zijn in de schijnwerpers

De nieuwe campagne moet mensen beter informeren over wat het Liliane Fonds doet en waar de organisatie voor staat.
Liliane Fonds campagne Justine
Justine, de persoon in de Liliane Fonds-campagne
© Afbeelding: aangeleverd
Liliane Fonds campagne Justine
Justine, de persoon in de Liliane Fonds-campagne
© Afbeelding: aangeleverd

Het Liliane Fonds, een goed doel dat gehandicapte kinderen in kansarme gebieden helpt, wil met een nieuwe campagne laten zien waar donaties toe kunnen leiden. Centraal in de campagne staat Justine, die met hulp van het Liliane Fonds tandarts is geworden in Oeganda. 

related partner content for mobile comes here

Het praktijkvoorbeeld sluit aan bij de slagzin van de campagne (Zie de kracht in elk kind). Creatief bureau Heldergroen heeft de campagne ontwikkeld.

Linda Daniëls, merk- en marketingcommunicatiemedewerker bij het Liliane Fonds, geeft in een persbericht wat informatie over de keuzes die gemaakt zijn. '[..] Het bijzondere aan de campagne is dat het geen verzonnen verhalen zijn. Het zijn echte mensen die echt door het Liliane Fonds geholpen zijn. We zijn voor de opnamen naar Oeganda geweest om onder andere het verhaal van tandarts Justine te verfilmen. Het doel van onze nieuwe campagne is dat meer mensen te weten krijgen wat het Liliane Fonds doet en waar onze organisatie voor staat.'

Ook Arthur Herpel, ceo van Heldergroen, is blij met het eindresultaat. 'Wij zijn gewoon erg trots op deze campagne. Het Liliane Fonds is een bijzondere organisatie die geweldige dingen doet. Waar vaak verdriet, pijn en zieligheid de boventoon voeren in fondsenwervende campagnes, hebben we in deze campagne juist vanuit kracht invulling gegeven aan de merkbelofte van het Liliane Fonds.'

De commercial en mini-docu zijn hieronder te bekijken. (Tekst loopt door onder de video's). De commercial is zichtbaar op tv, waar de mini-docu verschijnt in de bioscoop, online en op tv. Liliane Fonds maakt voor deze campagne ook gebruik van een radiospot, printreclames en en online kanalen. 

Credits:
Klant: Liliane Fonds
Verantwoordelijk bij klant: Linda Daniëls, Mayke Smit, Godelief Swank
Bureau: Heldergroen
Business Owner(s): Arthur Herpel, Olga Drukker
Creative Owner(s): Rogier Cornelisse
Project Management: Sascha Engelsma
Creatie: Daphne de Haas, Rogier Cornelisse, Sikko Gerkema (freelance)
UX-Design: Us Media
Productiemaatschappij: HUGO23 Regisseur: David de Winter
Executive producer: Menno Koop
DOP: Jeroen de Bruin
Fotografie: Ronnie Dankelman
Media: Zigt

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Mattias Schut

Heel mooi!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in