Overslaan en naar de inhoud gaan

Hasbro schakelt Transformers in om angstige kinderen een steuntje in de rug te geven

Een gepersonaliseerde video van een Transformer-robot moet kinderen moed geven.
Hasbro Transformers
De Transformer niet digitaal, maar live
© Afbeelding: aangeleverd
Hasbro Transformers
De Transformer niet digitaal, maar live
© Afbeelding: aangeleverd

Speelgoedmerk Hasbro start een campagne die angstige kinderen een steuntje in de rug te geven. Ouders kunnen via deze campagnewebsite een gepersonaliseerde videoboodschap ontvangen van een karakter uit Transformers. Dit karakter genaamd Bumblebee spreekt via kunstmatige intelligentie een bemoedigende tekst in waar het kind - hopelijk - wat meer zelfvertrouwen van krijgt. Dat is hard nodigt, betoogt Hasbro op basis van eigen onderzoek onder Nederlandse en Belgische kinderen tussen vijf en tien jaar. Bijna de helft (43 procent) van de kinderen ervaart minstens één keer per week een spannend moment en voelt zich dan angstig.

related partner content for mobile comes here

Op de campagnewebsite vult de ouder de naam van het kind in en kiest hij of zij een onderwerp dat het kind spannend vindt. Er zijn zestien opties mogelijk, waaronder een eerste schooldag, spreekbeurt of verhuizing. De gegenereerde video is te downloaden of direct via WhatsApp door te sturen.

Met de campagnewebsite creëert Hasbro indirect ook aandacht voor zijn nieuwste Transformers-film, die deze maand in Nederlandse bioscopen is uitgekomen. Bumblebee speelt ook een rol in deze film. De campagnewebsite linkt ook slim door naar Bol.com, waarop ouders allerlei Transformer-speelgoed kunnen kopen.Om de campagne verder aan te jagen heeft Hasbro een samenwerking gesloten met Pauline Wingelaar, bekend van Echte Gooische Moeders. Ouders kunnen via de Instagram-pagina van Wingelaar kans maken op een live bezoek van een ruim twee meter lange Bumblebee. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in