Overslaan en naar de inhoud gaan

De advertentie van Smyle verdween bewust in zee

Met een in zand geschreven boodschap vroeg Smyle aandacht voor zijn milieuvriendelijke tandpasta.
smyle campagne
Het eindresultaat
© Afbeelding: Smyle
smyle campagne
Het eindresultaat
© Afbeelding: Smyle

Smyle, een verkoper van plasticvrije tooth tablets (tandpasta), heeft voor zijn nieuwste campagne de handen ineengeslagen met strandkunstenaar Tim Hoekstra. Hoekstra schreef en tekende op het strand van IJmuiden een illustratie van zo'n dertig bij veertig meter die aangeeft dat Smyle milieuvriendelijke tandpasta aanbiedt.

related partner content for mobile comes here

Het vloed spoelde de advertentie vervolgens weg. Een reclame zonder milieu-impact dus, verklaart verantwoordelijk bureau Fitzroy. De campagne was zichtbaar op de internationale plasticvrije dag. 'De tijdelijkheid van de advertentie in het zand benadrukt de urgentie van het plasticprobleem en de noodzaak om te handelen', zo klinkt het. 

Duurzaamheid

De ludieke campagne, uit de hand van Fitzroy, is één van de eerste werken voor Smyle. Er volgt meer werk, meldt het bureau. Volgens creative partner Mischa Schreuder 'was er gelijk een connectie' met Smyle. '[..] Een puur product dat wij graag wilden helpen met hun missie voor een plasticvrije wereld en, belangrijk, het is ook goed voor je gebit.' 

De campagnevideo is hieronder te bekijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in