Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe merkcampagne moet Toyota 'een nog menselijker en socialer gezicht' geven

De campagne gaat gepaard met de introductie van een nieuw hoofdpersoon en een nieuw merkthema, bedoeld voor de komende jaren.
Toyota merkcampagne
De 'super behulpzame en goedbedoelende vader'
© Afbeelding: aangeleverd
Toyota merkcampagne
De 'super behulpzame en goedbedoelende vader'
© Afbeelding: aangeleverd

Toyota Nederland lanceert een nieuwe merkcampagne, die start met een nieuwe video en één nieuw hoofdpersoon. Verantwoordelijk bureau DDB Amsterdam noemt die personage 'een super behulpzame en goedbedoelende vader'. Met deze hoofdpersoon 'krijgt Toyota een nog menselijker en socialer gezicht', zo meldt het persbericht vol vertrouwen. Vertrouwen dat gebaseerd is op onderzoek van Validators, waaruit blijkt dat de campagne 'memorabel is en zeer hoog scoort op emotie en spontane merkherinnering.'

related partner content for mobile comes here

Nieuw persoon en merkthema voor de komende jaren

De eerste campagnevideo, hieronder te bekijken, laat zien hoe de man een hoogzwangere vrouw naar het ziekenhuis rijdt en haar helpt bij de bevalling. Van hem hoeft dat niet, maar het ziekenhuispersoneel gaat ervanuit dat hij de vader is. Na de bevalling loopt de man het ziekenhuis uit, haalt hij het taxibordje van zijn auto en rijdt hij weg.

Het nieuwe merkthema: een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf. Het merkthema borduurt volgens DDB Amsterdam en Toyota voort op de lokale positionering die een paar jaar geleden is neergezet, en zich focust op 'bewust zuinig rijden en alles over hebben voor de volgende generatie.' Die volgende generatie komt dus nu letterlijk terug in de eerste campagnevideo. 

De nieuwe hoofdpersoon moet een bekend gezicht in Nederland worden, zo blijkt uit een reactie van Luuk Maes (head marketing communication bij Toyota). 'Ik geloof in consistente, lokale merkenbouw in combinatie met slimme performance marketing. We hebben de afgelopen jaren al hele grote stappen gemaakt. Nu lanceren we samen met DDB Amsterdam één sympathiek karakter en merkthema als consistente ‘paraplu’ voor de komende jaren.'

Credits

Opdrachtgever Toyota Nederland:
Luuk Maes, John de Wit, Stefan Kleinrouweler, Kevin Adams, Martijn van de Ven
Strategie en creatie: DDB Amsterdam
Regie en filmproductie: Pink Rabbit, Ismael ten Heuvel x Rogier Hesp
Edit: MRTN
Post productie: Crabsalad
Muziek: MassiveMusic
Sound: Public Audio

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Marcel Jansen

Mooi vervolg op de eerder ingezette menselijke eigen koers van Toyota. Wel bijzonder dat in het verleden automotive merken enorme moeite hadden om van hun taxi-associatie af te komen en dat Toyota dit nu juist opzoekt....80% van mijn Uber en Bolt ritten zit ik toch in een Prius of Corolla.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in