Overslaan en naar de inhoud gaan

Expert lanceert nieuwe merkcampagne, wil meer doelgroepen bereiken

De merkcampagne is het eerste werk door de nieuwe bureaus Selmore en DotControl.
Expert
© Afbeelding: Expert
Expert
© Afbeelding: Expert

Expert lanceert zijn vernieuwde merkcampagne die tot stand is gebracht met zijn twee nieuwe bureaus, Selmore en DotControl. Het redesign van het merk en bijbehorende campagnestrategie willen Expert neerzetten als 'een elektronicawinkel van deze tijd met een bijpassend assortiment en ruime keuze. Een winkel die niet alleen in de buurt zit, maar waar je ook heel goed online terecht kunt.'

related partner content for mobile comes here

Nieuwe doelgroepen bereiken

Om tot die nieuwe beeldvorming te komen, neemt Expert afscheid van zijn jarenlange thema 'daar word je wijzer van.' Voortaan gebruikt de keten een wisselend thema in plaats van die 'je'. Bijvoorbeeld webshoppers, filmfans, gamers en single vaders. Zo wil Expert 'telkens letterlijk een nieuwe doelgroep' aanspreken. Daniela Sarlo, commercial director bij Expert, legt uit waarom. 'We willen vaker overwogen worden bij een bredere groep mensen, waaronder jonge gezinnen. Het Guiding Idea van Selmore en DotControl gaat ons daar heel goed bij helpen. Uiteindelijk is het onze ambitie om heel Nederland oranje te kleuren.'

Volgens Expert en de bureaus is de rebranding inmiddels op alle touchpoints doorgevoerd, waaronder online, de winkelvloer, folders en videocampagne. De winkelketen trapt af met drie nieuwe video's, waarin de voice-over met zijn adviezen een belangrijke rol speelt. Onderaan dit artikel is één van de drie nieuwe video's te bekijken.

De pitch van Expert was onconventioneel: het bedrijf nodigde alle geïnteresseerde bureaus uit om zich aan te melden en ontving zo'n tachtig pitchvideo's. Drie bureaus werden vervolgens uitgenodigd op het hoofdkantoor van Expert voor een caseopdracht. Selmore en DotControl kwam als winnende combinatie uit de bus. De pitchaanpak van Expert leidde tot kritiek van vakgenoten en branchevereniging VIA. Zij noemden de aanpak onder meer verspilling van kapitaal.

Credits
Klant: Nederlandse Expert Groep
Bureaus: Selmore & DotControl
Design: Edy Palma
Verantwoordelijk klant: Dik Pijl, Daniela Sarlo, Coen Bood
Productiemaatschappij: Dpplr Film
Regisseur: Nils Vleugels
Edit: Marc Bechtold
Grading/online: De Grot
Geluidsstudio: Public Audio Amsterdam

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in