KFC toont lef met 'extreem spicy' campagne


De nieuwe campagne van Kentucky Fried Chicken is gebaseerd op het herkenbare gegeven dat pittig eten lekker kán zijn, maar soms ook consequenties heeft voor bijvoorbeeld de volgende ochtend. En wie de nieuwe, extreem spicy lava hot wings van de fastfoodketen uitprobeert, zal precies die ervaring ten deel vallen.
Met dat inzicht wordt althans op een breakthrough manier gespeeld, aldus KFC zelf. De campagne is ontwikkeld door Truus, de lead agency van KFC. Het is tevens het eerste wapenfeit van Abovo Maxlead, dat als het nieuwe mediabureau van KFC de mediastrategie op zich nam.
Ovide Agency nam het pr-deel voor zijn rekening. De commercial wordt muzikaal ondersteund door het dramatische Non, je ne regrette rien van Edith Piaf.
Ballen
Er wordt anno 2025 in 'het vak' nog weleens gemopperd om het feit dat adverteerders steeds minder lef tonen, maar daar heeft Truus bij KFC geen last van, zegt oprichter Japie Stoppelenburg. 'Toen we het idee presenteerden, was de eerste reactie van KFC: geweldig, maar dit kunnen we echt niet maken. Uiteindelijk hadden ze toch de ballen om ervoor te gaan. We zijn heel blij met het hilarische resultaat', aldus Stoppelenburg.
De campagne wordt uitgerold op televisie, de radio en via outdoor en online video.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Credits:
Truus - Agency
Tamara van Beelen, Louise Lemahieux, Christophe Wallecan - KFC Nederland Jonathan Smit - Regie Rob van Zandvoort en Bart Vonk - Productie Clear Music - Muziek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid