Overslaan en naar de inhoud gaan

KFC toont lef met 'extreem spicy' campagne

'Dit kunnen we echt niet maken', was de aanvankelijke reactie van KFC. Toch wist bureau Truus de fastfoodketen te overtuigen.
kfc
De nieuwe 'lava hot wings' van KFC zijn wel érg heet.
kfc
De nieuwe 'lava hot wings' van KFC zijn wel érg heet.

De nieuwe campagne van Kentucky Fried Chicken is gebaseerd op het herkenbare gegeven dat pittig eten lekker kán zijn, maar soms ook consequenties heeft voor bijvoorbeeld de volgende ochtend. En wie de nieuwe, extreem spicy lava hot wings van de fastfoodketen uitprobeert, zal precies die ervaring ten deel vallen.

Met dat inzicht wordt althans op een breakthrough manier gespeeld, aldus KFC zelf. De campagne is ontwikkeld door Truus, de lead agency van KFC. Het is tevens het eerste wapenfeit van Abovo Maxlead, dat als het nieuwe mediabureau van KFC de mediastrategie op zich nam.

Ovide Agency nam het pr-deel voor zijn rekening. De commercial wordt muzikaal ondersteund door het dramatische Non, je ne regrette rien van Edith Piaf.

related partner content for mobile comes here

Ballen

Er wordt anno 2025 in 'het vak' nog weleens gemopperd om het feit dat adverteerders steeds minder lef tonen, maar daar heeft Truus bij KFC geen last van, zegt oprichter Japie Stoppelenburg. 'Toen we het idee presenteerden, was de eerste reactie van KFC: geweldig, maar dit kunnen we echt niet maken. Uiteindelijk  hadden ze toch de ballen om ervoor te gaan. We zijn heel blij met het hilarische resultaat', aldus Stoppelenburg.

De campagne wordt uitgerold op televisie, de radio en via outdoor en online video.

Credits:
Truus - Agency
Tamara van Beelen, Louise Lemahieux, Christophe Wallecan - KFC Nederland Jonathan Smit - Regie Rob van Zandvoort en Bart Vonk - Productie Clear Music - Muziek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in