Maik Cox nieuwe ECD bij Amp.Amsterdam
We offer state-of-the-art solutions in the fields of Design & Animation, Visual Effects, Post Production, Edit, Grading, Sound & Music, Sonic Branding, AI Technology and Creative Automation & Workflow. All housed under one roof with one simple promise: you imagine it, we create it.
Lees meer
De reclamewereld is volop in beweging. Juist in deze tijd van grote veranderingen zoeken merken naar creatieve partners die zich soepel kunnen bewegen in het steeds wisselende medialandschap, zonder concessies te doen aan kwaliteit. Amp.Amsterdam en Ambassadors worden gedreven door makers met een passie voor creativiteit en kwaliteit, die innovatie omarmen om merken op een blijvende en betekenisvolle manier te versterken.
Maik Cox onderschrijft dit volledig nu hij zijn nieuwe rol als Executive Creative Director bij Amp.Amsterdam op zich neemt, waarbij hij samen met Diederik van Middelkoop het creatieve leiderschap deelt.
“Ik kijk er enorm naar uit om aan de slag te gaan als Executive Creative Director bij Amp.Amsterdam, voortbouwend op vijf geweldige jaren met het team. Mijn achtergrond als componist, muzikant en uitvoerend artiest biedt een uniek perspectief dat authentieke muzikale invulling geeft aan strategische visies van onze merk klanten en hun creatieve bureaus. Ik ben enthousiast om een grotere leiderschapsrol op me te nemen en deze inspanningen verder te ontwikkelen, omringd door een fantastisch team dat dezelfde liefde voor creativiteit, kwaliteit, authenticiteit, en innovatie deelt.”
Diederik van Middelkoop, ECD en partner bij Amp.Amsterdam en Ambassadors, reflecteert op de veranderende industrie en het belang van sterk creatief leiderschap:
“We zien dat de markt snel verandert, met een steeds grotere nadruk op hoogwaardige, meetbare en effectieve brand assets, die evenwel geproduceerd moeten worden in een steeds kortere tijd en met uitdagende budgetten. Dat betekent dat we als Amp en Ambassadors strategisch met merken mee moeten denken en werken. Of dit nu direct-to-brand is, zoals voor Uber, Dyson, Booking.com en N26, of voor de creatieve bureaus van die merken; we streven allemaal naar hetzelfde: ‘Make amazing stuff that’s amazingly effective’.
“Wij moeten daarbij evenwel ook dicht bij ons eigen DNA blijven, en dat is het pure creatieve bloed dat door onze aderen stroomt. Maik belichaamt dit perfect. Zijn ongeëvenaarde muzikale inzicht zorgt ervoor dat elke campagne en elk sonic branding project precies krijgt wat het nodig heeft. Hij bewijst dat keer op keer met geweldig succesvolle projecten (KPN ‘Stukje van Mij’ als belangrijk recent voorbeeld), en ik heb hem heel erg graag als ECD aan mijn zijde.”
Deze strategische stap weerspiegelt de gedeelde visie achter de volgende groeifase van Amp.Amsterdam: het omarmen van innovatie in een veranderende markt, waarbij passie, integriteit en onovertroffen craft voorop blijven staan.
We offer state-of-the-art solutions in the fields of Design & Animation, Visual Effects, Post Production, Edit, Grading, Sound & Music, Sonic Branding, AI Technology and Creative Automation & Workflow. All housed under one roof with one simple promise: you imagine it, we create it.
Lees meer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid