Heineken linkt Dry January aan nieuwe campagne voor zijn 0.0-bier
Nu het nieuwe jaar is aangebroken, doen traditiegetrouw weer heel wat Nederlanders mee aan Dry January. Ook in andere landen laten veel mensen de alcohol een maand staan. Het ligt daarom in de lijn der verwachting dat biermerken deze maand hun 0.0-bieren promoten. Heineken trapt af en wil benadrukken dat iemand die kiest voor 0.0-bier, nooit hoeft uit te leggen wat de reden is. Een set tv-commercials laat zien dat een 'nulletje' een logische keuze is als je moet werken of rijden, maar net zo goed kan als je met collega's voetbal kijkt of na het uitgaan met de taxi teruggaat.
Bredere strategie
De serie tvc's is ontwikkeld door het Italiaanse LePub, dat onderdeel uitmaakt van Publicis. Het Nederlandse bureau Sizzer heeft de muziek geproduceerd. De campagne maakt onderdeel uit van Heinekens voortdurende marketingstrategie rondom 0.0-bier. Die is onder meer terug te zien in de 'When you drink never drive'-campagne en wereldwijde sponsoring van de Formule 1, inclusief ambassadeurschap met Max Verstappen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe tvc's zijn internationaal gericht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid