Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken linkt Dry January aan nieuwe campagne voor zijn 0.0-bier

Wie alcoholvrij bier kiest, hoeft daar volgens Heineken nooit een uitleg bij te geven.
Heineken 0.0 dry january
Een still uit een tvc
© Afbeelding: aangeleverd
Heineken 0.0 dry january
Een still uit een tvc
© Afbeelding: aangeleverd

Nu het nieuwe jaar is aangebroken, doen traditiegetrouw weer heel wat Nederlanders mee aan Dry January. Ook in andere landen laten veel mensen de alcohol een maand staan. Het ligt daarom in de lijn der verwachting dat biermerken deze maand hun 0.0-bieren promoten. Heineken trapt af en wil benadrukken dat iemand die kiest voor 0.0-bier, nooit hoeft uit te leggen wat de reden is. Een set tv-commercials laat zien dat een 'nulletje' een logische keuze is als je moet werken of rijden, maar net zo goed kan als je met collega's voetbal kijkt of na het uitgaan met de taxi teruggaat.

related partner content for mobile comes here

Bredere strategie

De serie tvc's  is ontwikkeld door het Italiaanse LePub, dat onderdeel uitmaakt van Publicis. Het Nederlandse bureau Sizzer heeft de muziek geproduceerd. De campagne maakt onderdeel uit van Heinekens voortdurende marketingstrategie rondom 0.0-bier. Die is onder meer terug te zien in de 'When you drink never drive'-campagne en wereldwijde sponsoring van de Formule 1, inclusief ambassadeurschap met Max Verstappen.

De tvc's zijn internationaal gericht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in