Overslaan en naar de inhoud gaan

BCC presenteert 'don't worry'-muppet Barry in nieuwe merkcampagne

Het betreft het eerste werk van de hand van Creature Amsterdam, het nieuwe bureau van de elektro-retailer.
BCC lanceert nieuwe campagnereeks met muppet Barry
BCC lanceert nieuwe campagnereeks met muppet Barry
BCC lanceert nieuwe campagnereeks met muppet Barry
BCC lanceert nieuwe campagnereeks met muppet Barry

Don't worry, buy happy. Dat is de pay-off van de nieuwe campagne van elektronicabedrijf BCC. Het betreft het eerste werk van bureau Creature Amsterdam (voorheen XXS), dat eerder dit jaar de pitch van BCC (61 winkels in Nederland) won.

related partner content for mobile comes here

De eerste stap voor Creature was het ontwikkelen van de 'merkessentie' van BCC, die moet dienen als basis voor de nieuwe campagne. Het aanbod van elektronica is volgens BCC voor veel consumenten tegenwoordig dermate overweldigend, dat er behoefte is aan een partij die je bijstaat als het gaat om kiezen en kopen - en dat is waar BCC naar eigen zeggen het verschil maakt; als partij die deskundig advies en 'aanvullende services' te bieden heeft. BCC delivers happiness, zo luidt de boodschap.

Barry lost problemen op

In de tv-commercial kijken we naar brand character Barry, een muppet die de essentie van BCC moet vertegenwoordigen; hij verbindt als 'deskundige boodschapper' het merk en de klant, aldus Natascha Moser, marketingdirecteur BCC. 'Barry is een 'don't worry'-deskundige, hij lost graag problemen op, gepaard met een vleugje humor.'

Sanne Tolsma, managing director Creature Amsterdam, stelt dat een brand character bij uitstek geschikt is als distinctive brand asset. Met Barry wordt de mentale koppeling met het BCC-merk optimaal versterkt, zegt ze. 'Daarnaast laden we met een nieuw soundlogo ook de sonic brand cues. Door deze creatieve keuzes kunnen we met ons mediabudget onevenredig veel impact realiseren', is haar verwachting.

Het betreft de eerste tv-commercial (thema: back to school) van een langer lopende campagnereeks, die naast tv wordt uitgerold op de radio, social media, out of home, online en de winkelvloer. Bekijk 'm hieronder:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits:
Verantwoordelijk bij BCC: Natascha Moser, Marjolein Arts, Sarah de Jong, Judith Spijker 
Bureau: Creature Amsterdam
Productiemaatschappij: This is US 
Regisseur: Bram Koopman
DOP: Ruben van Weelden
Sonic branding & muziekproductie: Amp. Amsterdam // The Sonic Branding Company
Sound design & geluidsafwerking: Soundsright
Fotografie: Leon van den Broek
Poppenmaker: Puppets Magic Studio
Poppenspeler: Mark Haayema
Postproductie: This is US

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in