Overslaan en naar de inhoud gaan

Cordaan maakt ‘schurende onderwerpen’ bespreekbaar in nieuwe wervingscampagne

‘We willen een indringend en hoopvol beeld schetsen van werken in de zorg’, aldus marketingmanager Sjoerd Beumer.
Cordaan voert 'indringende gesprekken' in arbeidsmarktcampagne
Cordaan voert 'indringende gesprekken' in arbeidsmarktcampagne
Cordaan voert 'indringende gesprekken' in arbeidsmarktcampagne
Cordaan voert 'indringende gesprekken' in arbeidsmarktcampagne

Hoe aantrekkelijk is werken in de zorg, nu en in de toekomst? Die vraag staat centraal in de nieuwe campagne van zorginstelling Cordaan, met als doel nieuwe medewerkers aan te trekken en daarnaast het gesprek aan te gaan over maatschappelijke thema’s die óók in de zorg spelen.

related partner content for mobile comes here

De online videocampagne genaamd Cordaan Talks bestaat uit een serie gesprekken tussen cliënt en zorgmedewerker, waarbij 'schurende onderwerpen' worden besproken, zoals culturele verschillen in het verpleeghuis, genderidentiteit als zorgmedewerker en zorgrobots toelaten in je ouderenflat.

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau Café Society, productiemaatschappij Ministry of Frames en mediabureau Savvy.

Indringend gesprek

In de eerste aflevering, met als titel 'gender', kijken we naar een conversatie tussen de jonge Cordaan-medewerker en tevens transgender Louie en cliënt Gerrit (73). Het betreft een indringend gesprek waarin twee generaties elkaar leren kennen en begrijpen, maar er ook vragen onbeantwoord blijven; want wat betekent het bijvoorbeeld om 'man' te zijn?

In de tweede aflevering genaamd 'carrière' zitten Ruud, een kunstenaar met een verstandelijke beperking, en zijn woonbegeleider Eric tegenover elkaar. ‘Wat vind je van mijn kunst?’, vraagt Ruud. 'Ik vind er geen reet aan', is het onomwonden antwoord (met knipoog) van zijn woonbegeleider.

Lees ook: Hoe arbeidsmarktcampagnes nog effect kunnen sorteren

Hoopvol beeld

Marketing- en communicatiemanager Sjoerd Beumer: ‘We willen het gesprek voeren over belangrijke maatschappelijke thema’s die ook in de zorg spelen. En daarmee een oprecht, indringend en hoopvol beeld schetsen van werken in de zorg.'

Cordaan biedt jaarlijks 20.000 mensen voor een langere of kortere periode zorg vanuit 120 locaties en 60 thuiszorgteams in Amsterdam en Diemen, maar ook in Huizen en Nieuw-Vennep. De zorginstelling heeft zo'n 5.400 medewerkers en 2.000 vrijwilligers voor zich werken.

Er staan nu drie Cordaan Talks’ online. Tot januari volgt er elke maand een nieuwe aflevering, te zien op de verschillende social media-kanalen van de zorginstelling.

Bekijk 'gender' hieronder:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in