Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe wervingscampagne moet bekendheid rondom zeldzame vorm van kinderkanker vergroten

Neuroblastoom treft jaarlijks 25 tot 30 kinderen in Nederland. De campagne is ontwikkeld door Greenhouse en Mindshare.
Villa Joep laat letterlijk de olifant in de kamer zien
Villa Joep laat letterlijk de olifant in de kamer zien
Villa Joep laat letterlijk de olifant in de kamer zien
Villa Joep laat letterlijk de olifant in de kamer zien

De stichting Villa Joep start een landelijke campagne om neuroblastoom onder de aandacht te brengen. Deze zeldzame vorm van kinderkanker treft in Nederland jaarlijks 25 tot 30 kinderen, waarvan er gemiddeld slechts acht overleven. Villa Joep zamelt geld in voor onderzoek om dit aantal terug te dringen. De fondsenwervingscampagne is ontwikkeld in samenwerking met bureaus Greenhouse, Mindshare en INCA.

related partner content for mobile comes here

Bijdrage aan onderzoek

Een neuroblastoom is een kwaadaardige tumor van het sympathisch zenuwstelsel, waarin alle processen worden aangestuurd die met lichamelijke activiteit te maken hebben. Voor bureau Greenhouse heeft de campagne ook een persoonlijke noot, in 2020 werd namelijk het dochtertje van supply chain strategist Michel Vrancken getroffen door neuroblastoom. 'Waar ik me de hele behandelperiode machteloos heb gevoeld, ben ik nu trots op het feit dat we samen met een groep collega's een verschil kunnen maken en een bijdrage kunnen leveren aan toekomstig onderzoek.'

Voor het financieren van onderzoek naar neuroblastoom is geld nodig. Villa Joep is volledig afhankelijk van donaties, maar een remmende factor is de geringe bekendheid van de ziekte. De deskundige hulp van Vrancken en zijn collega's kwam daarom als geroepen, zegt Mari-Elze Boogerd, hoofd marketing & communicatie van Villa Joep. 'We zijn trots dat we de donateur de belofte kunnen doen dat iedere ontvangen euro altijd volledig wordt besteed aan het onderzoek naar neuroblastoom.'

Klein olifantje

In de campagne staat een klein olifantje centraal. Dit olifantje is niet alleen het logo, maar ook het favoriete dier van Joep Steijn, die in 2003 op 4-jarige leeftijd overleed aan neuroblastoom. Hij vormde de inspiratie voor de start van de stichting.

De campagne wordt uitgerold op televisie, radio, social media, ditial out of home, print en online video. Bekijk 'm hieronder:

Credits:

TVC: Danu Caris (regie) 
Lin Hou Oei (DOP) 
Sean Louw (camera-assistent) 
Boyd Bakema (gaffer) 
Studio Make (audio & mixage) 
Kindcentrum Theresia (filmlocatie) 
Frans Suijs (color grading)
Mountech (Equipment).
RADIO: Kristel van Eijk (voice-over).
PRINT: Hans Gerritse (DTP) 
CREATIE EN PRODUCTIE: Greenhouse

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in