Overslaan en naar de inhoud gaan

Tinder komt terug op metaverseplannen: 'onzeker wat wel en niet gaat werken'

De metaverseplannen van Tinder gaan de ijskast in na tegenvallende bedrijfsresultaten. Tinder moet zich op belangrijkere dingen focussen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Tinder presenteerde in november ambitieuze plannen voor dating in de metaverse; een virtuele wereld die daten realistischer en interactiever moet maken. Er zou ook een Tinder Coin uitkomen, waarmee gebruikers kunnen betalen in de Tinder-app. Maar beide plannen gaan terug de ijskast in nu Tinder tegenvallende kwartaalcijfers rapporteert. Ook stapt Nederlandse Renate Nyborg, ceo van Tinder, op, nog geen jaar na het aannemen van de topbaan. 

related partner content for mobile comes here

De topman van moederbedrijf Match Group zegt in een verklaring: 'Gezien de onzekerheid over de uiteindelijke contouren van de metaverse en wat wel of niet zal werken, evenals de meer uitdagende werkomgeving, heb ik het Hyperconnect-team opdracht gegeven om hun werk te herhalen, maar op dit moment niet zwaar te investeren in metaverse.'

Terug naar het normale leven

Match Group meldt dat Tinder financiële doelstellingen van het afgelopen half jaar niet gehaald heeft en dat het de doelstellingen voor de tweede helft van het jaar verlaagt. Na piekcijfers in de periodes van de coronalockdowns, verwelkomt Tinder nu minder nieuwe gebruikers dan vóór de pandemie.

Tinder trekt weliswaar nog steeds meer gratis en betalende gebruikers, maar de hoogste interactiegraad komt nu van bestaande gebruikers. Dat schrijft onder meer Techcrunch op basis van de kwartaalcijfers van Tinder. Veel consumenten zijn - ook qua dating - weer terug naar het normale leven en maken blijkbaar minder gebruik van datingapps om hun potentiële partner te leren kennen. 

Functies voor vrouwen

Om Tinder aantrekkelijker te maken, wil Match Group nieuwe functies toevoegen die zich richten op vrouwen. Zo is er een abonnementsmodel in de maak dat onder meer 'samengestelde aanbevelingen' bevat, net als functies die bedoeld zijn om vrienden/vriendinnen te betrekken bij het matchen. 

Match Group

Match Group heeft naast Tinder meer datingapps in zijn portfolio. Die presteerden de afgelopen maanden gecombineerd beneden verwachting van het bedrijf én van analisten. Zo viel de kwartaalomzet tegen (795 miljoen dollar, wel twaalf procent meer dan vorig jaar). Het beursaandeel van Match Group kelderde daarom met meer dan twintig procent. Match Group voert grote veranderingen door in zijn management om zijn bedrijfsvoering te verbeteren. 

Zo is Melissa Hobley aangesteld als nieuwe chief marketing officer van Tinder. Voorheen was zij cmo van OkCupid, een andere datingapp. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in