Overslaan en naar de inhoud gaan

'Sorrell én WPP willen MediaMonks overnemen'

Sir Martin Sorrell gaat de strijd aan met zijn eigen vroegere concern.
Miniatuurvoorbeeld
Victor Knaap en Wesley ter Haar
© MediaMonks
Miniatuurvoorbeeld
Victor Knaap en Wesley ter Haar
© MediaMonks

Sir Martin Sorrell wil met zijn nieuwe firma S4 Capital MediaMonks overnemen. Daarvoor moet hij in de slag met WPP, het concern waar hij jarenlang eigenaar van was en eerder dit jaar vertrok. 

Volgens berichten in de Britse pers zijn er meer partijen geïnteresseerd in het succesvolle Nederlandse digitale productiebedrijf van Victor Knaap (foto boven). Deze 'auction' wordt geleid door het Britse Clarity Corporate Finance. 

related partner content for mobile comes here

Sorrell vertrok dit voorjaar bij WPP als gevolg van een intern onderzoek naar vermeend ‘misbruik en wangedrag’. Al snel werd duidelijk dat hij met S4 Capital aan een nieuw communicatienetwerk bouwt, waarbij hij verschillende bedrijven wil overnemen. MediaMonks is één van de drie die op zijn verlanglijstje zouden staan.

Hoe kansrijk Sorrell en WPP zijn, is in dit stadium nog niet bekend.

Waarde MediaMonks

MediaMonks, met 750 fte en elf kantoren wereldwijd, zou volgens de Financial Times zeker 200 miljoen euro waard zijn.

Betrokken partijen willen niet reageren. Een woordvoerster van MediaMonks laat weten dat men niet wil ingaan op speculaties.

Victor Knaap is momenteel niet voor commentaar bereikbaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in