Overslaan en naar de inhoud gaan

Museum-marketing 3.0: Rijksmuseum komt met Escape Game

Gamification in het Rijksmuseum, bezoekers kunnen op zoek naar een geheime formule, waarmee ze een eeuwenoud boek veilig kunnen stellen.
Miniatuurvoorbeeld
© Website Rijksmuseum
Miniatuurvoorbeeld
© Website Rijksmuseum

Het Rijksmuseum in Amsterdam lanceert deze zomer Escape Game. Het idee achter de combinatie van de populaire escape room met de verhalen uit het museum, is dat bezoekers op zoek kunnen gaan naar een geheime formule, waarmee ze een eeuwenoud boek veilig kunnen stellen.

related partner content for mobile comes here

Het spel is ontwikkeld samen met Magus Cagliostro, volgens het museum ‘een van de bekendste magiërs van Israël’ en scenarist Luuk van Bemmelen (Soof, Penoza en Dik Trom).

Kids en volwassenen

De deelnemers moeten op zoek naar aanwijzingen in 8747 kunstschatten verspreid door het museumgebouw. Van het spel is een versie beschikbaar voor families met kinderen en een voor volwassenen.

Het is niet de eerste keer dat een Escape Game in samenwerking met een museum werd gebracht. Onder de naam 'Museum Escape' kon ook al ontsnapt worden uit onder meer het Allard Pierson Museum en het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in